مدیرکل فنی و طراحی شهری شهرداری قم گفت:در دو سال اخیر  استانداردهای مناسب‌سازی ویژه معلولان درشهر قم رعایت می‌شود. به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا خانه‌زاد یزدی با اشاره به معیارهای استاندارد مناسب‌سازی طراحی شهری برای معلولان و جانبازان اظهار کرد: در محورهای پیاده حدود دو سال است بحث مناسب‌سازی […]

مدیرکل فنی و طراحی شهری شهرداری قم گفت:در دو سال اخیر  استانداردهای مناسب‌سازی ویژه معلولان درشهر قم رعایت می‌شود.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا خانه‌زاد یزدی با اشاره به معیارهای استاندارد مناسب‌سازی طراحی شهری برای معلولان و جانبازان اظهار کرد: در محورهای پیاده حدود دو سال است بحث مناسب‌سازی شهری به عنوان اصل در طراحی لحاظ شده و همه پیاده‌روهایی که در این مدت طراحی شده‌اند از سامانه‌های ویلچررو و خط عابر نابینایان بهره‌مند هستند.

مدیرکل فنی و طراحی شهری شهرداری قم با تاکید بر اینکه زمینه استفاده مجموعه خدمات عمومی شهری باید برای تمام شهروندان فراهم باشد، خاطرنشان کرد: تمام شهروندان باید به طور یکسان از خدمات شهری برخوردار باشند و در این زمینه مناسب‌سازی شهر برای استفاده معلولان در دستور کار شهرداری است.

خانه‌زاد یزدی با تأکید بر لزوم مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس شهری افزود: در ایستگاه‌های جدیدی که ساخته می‌شود سعی خواهد شد با احداث رمپ‌های ویلچررو روی سازه‌های ایستگاه، امکان استفاده معلولان فراهم شود.

وی تصریح کرد: بحث‌های مناسب‌سازی در تیپ جدید ایستگاه‌های اتوبوس لحاظ شده است که تعدادی از آن‌ها به ویژه در خیابان آذر نصب شده و ایستگاه‌هایی در برنامه است که در حال رایزنی با پیمانکار برای اجرای این طرح هستیم.

مدیرکل فنی و طراحی شهری شهرداری قم با اشاره به استانداردهای مناسب‌سازی معابر و پیاده‌روها برای استفاده معلولان بیان کرد: در طراحی‌ها سعی داریم تمام استانداردها و نیازهای معلولان را رعایت کنیم و تغییر در دو سه سال اخیر در شهر به طور کامل متناسب با نیاز اقشار مختلف مشخص است.