به گزارش  شهرکریمه ، احمد امیرآبادی فراهانی امشب در دیدار با اصحاب رسانه استان قم که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد گفت ما در مجلس آمادگی داریم که هر لایحه‌ای که دولت در خصوص بهبود معیشت و ارتقاء جایگاه شغلی آن‌ها در جامعه ارائه شود را بررسی و تصویب کند چراکه نمایندگان نمی‌توانند طرحی […]

به گزارش  شهرکریمه ، احمد امیرآبادی فراهانی امشب در دیدار با اصحاب رسانه استان قم که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد گفت ما در مجلس آمادگی داریم که هر لایحه‌ای که دولت در خصوص بهبود معیشت و ارتقاء جایگاه شغلی آن‌ها در جامعه ارائه شود را بررسی و تصویب کند چراکه نمایندگان نمی‌توانند طرحی ارائه کنند که بار مالی برای دولت داشته باشد.

وی حضور مستمر سیاستمداران و مدیران ارشد کشور در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: خبرنگاران قم عموماً در تعطیلات و روزهای هفته در رویدادهای خبری قم بسیار فعال هستند اما خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌شود و قدر و منزلتی که باید در جامعه داشته باشند بسیار اندک است.

نماینده مردم قم مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مجلس آمادگی داریم که هر لایحه‌ای که دولت در خصوص بهبود معیشت و ارتقاء جایگاه شغلی آن‌ها در جامعه ارائه شود را بررسی و تصویب کند چراکه نمایندگان نمی‌توانند طرحی ارائه کنند که بار مالی برای دولت داشته باشد.

وی رفع مشکل خبرنگاران را منوط به اراده دولت و مجلس دانست و گفت: دولت باید لایحه جامعی را به مجلس بدهد و پیش‌بینی هزینه‌ها را داشته باشد تا بتوان بهتر آن را به مرحله اجرا رساند.

امیرآبادی خبرنگاران را رابط بین مردم و مسؤولان دانست و تصریح کرد: خبرنگاران همینطور که مشکلات مردم را به مسؤولان منتقل می‌کنند، زحمات مسؤولان را نیز انعکاس می‌دهند.

وی با تاکید بر انصاف و تلاش چشمگیر خبرنگاران قمی خاطرنشان کرد: انتظار این است که برخی رفتارها و تفکرها را خبرنگاران بپذیرند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار خبر مفاسد اقتصادی در برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌ها گفت: در بحث انتشار فیش‌ها اقدام خوبی توسط خبرنگاران صورت گرفت، شاید برخی معتقد باشند که این اتفاق لطمه‌‌ای به اصل نظام بود اما باید دانست که زمانی که اینگونه اخبار منتشر می‌شود، اعتماد مردم به بخشی از حاکمیت بیشتر می‌شود.

وی افزود: انعکاس برخی مشکلات مردم که از چشم مسؤولان دور مانده می‌تواند کمکی برای مدیران برای رفع مشکلات مردم باشند.

امیرآبادی با اشاره به انعکاس گسترده خبر مشکل تأمین آب شرب در روستای چشمه شور، خاطرنشان کرد: در مورد این مساله باید گفت که بنده هم که جایگاه اجرایی در استان ندارم و شاید مسوولیتی در این زمینه متوجه من نباشد، اما در جایگاه نظارتی از این مسأله غافل بودم با اینکه اکثر روستاها را در دور قبل نمایندگی بازدید کرده بودم.

وی با تاکید بر حمایت از انعکاس مشکلات مردم در رسانه‌ها بیان کرد: اگر مردم این روستا از امکاناتی که نداشتند بهره‌مند شوند ثواب ویژه‌ای برای خبرنگارانی که این مساله را منتشر کردند نوشته می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: متاسفانه در بخش اقتصادی وضعیت خوبی نداریم، دولت هم تلاش‌های زیادی داشته اما یکی از نقاط ضعف دولت این بوده که تمام عزم خود را صرف برجام کرده و از ظرفیت‌های دیگر کشور غافل شده و یا استفاده بجا نکرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات معیشتی مردم هنوز لاینحل باقی مانده است، افزود: در هر حال وظیفه نمایندگان حمایت از دولت‌ها است هرچند این دلیل نمی‌شود که ما از وظیفه نظارتی خود باز بمانیم.

وی با بیان اینکه از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد استان راضی نیستم، تصریح کرد: جدا از عملکرد فعلی ارشاد این مجموعه ساختار مناسبی ندارد که پیگیری‌هایی برای ارتقاء ساختار آن شده است.