امام جمعه قم با اشاره به اینکه ریشه فتنه در خارج از کشور مشخص بوده و منافع آنها هم مشهود است گفت: فتنه امروز تلاش برای اعتماد کردن به دشمن قسم‌خورده انقلاب یعنی آمریکاست. به گزارش شهرکریمه آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در مصلای قدس برگزار شد […]

امام جمعه قم با اشاره به اینکه ریشه فتنه در خارج از کشور مشخص بوده و منافع آنها هم مشهود است گفت: فتنه امروز تلاش برای اعتماد کردن به دشمن قسم‌خورده انقلاب یعنی آمریکاست.

به گزارش شهرکریمه آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در مصلای قدس برگزار شد با بیان اینکه باور‌ها و رفتارهای انسان مجموعه مرکبی است، اظهار کرد: ایمان، اخلاق و رفتار به هم پیوسته است و کسی که ایمان دارد، تقوا هم دارد.

وی با بیان اینکه کفار در دشمنی با مؤمنان و ارزش‌های آنها بسیار اصرار دارند، در حالی که برخی از مسلمانان نسبت به این مسائل بی‌تفاوت هستند، اظهار کرد: برخی از افراد به ظاهر مسلمان زمان ما و کسانی که نام مسلمان را یدک می‌کشند با کفار، یهود و صهیونیست می‌رقصند و مشروب می‌خورند اما با مسلمانان هم‌کیش خود به جنگ بر می‌خیزند.

امام جمعه قم تصریح کرد: حکومت‌هایی که نام خود را مسلمان گذاشته‌اند یک گلوله علیه اسرائیل پرتاب نکرده‌اند اما در سوریه، یمن و … زیرساخت‌های کشورهای اسلامی را ویران می‌کنند.

وی فرارسیدن سال جدید میلادی را به هم‌وطنان مسیحی تبریک گفت و افزود: امیدواریم در سایه هدایت‌های رهبری هم‌وطنان مسیحی حقیقت و نصایح آن بزرگوار را آویزه گوش خود قرار دهند.

سعیدی با اشاره به سالگرد شهادت شهید ستاری بیان کرد: رهبری از وی به عنوان یک نخبه یاد کردند و این شهید والامقام در عرصه‌های دشوار حضور مؤثری داشتند.

وی به برگزاری همایش حوزه انقلابی با حضور علما، مراجع و اندیشمندان با هدف تبیین مواضع رهبری اشاره کرد و گفت: همچنین همایش بزرگداشت آیت‌الله میلانی در قم برگزار شد.

وی افزود: این مرجع فهیم نیم‌قرن به تدریس فقه و اصول پرداخت و آثار علمی زیادی از خود به یادگار گذاشت اما در این میان خودش به کتابی که درباره فضائل اهل بیت (ع) نوشته بود علاقه خاصی داشت.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) یادآور شد: آیت‌الله میلانی در شروع و تداوم نهضت امام خمینی (ره) نقش داشت و نسبت به امام احترام خاصی قائل بود.

وی به سالروز یوم‌الله ۹ دی اشاره کرد و یادآور شد: امسال امت در بزرگداشت این روز تاریخی سنگ تمام گذاشته و روسای قوا گوشه‌ای از این حماسه بزرگ را تبیین کردند.

سعیدی با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی در پی حوادثی رخ داد که از اعتراض به نتیجه انتخابات در سال ۸۸ آغاز شد، خاطرنشان کرد: رهبری تأکید کردند که اعتراضات را از طریق قانونی پیگیری کنند اما گردانندگان اصلی این ماجرا نمی‌خواستند این مسئله در شرایط آرامش حل شود.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای از طریق فضای مجازی و عده‌ای آشوبگر حرفه‌ای بر آتش فتنه می‌دمیدند، خاطرنشان کرد: رهبری به معترضان پیام دادند اما آنها هدایت‌های خیرخواهانه رهبری را نشنیدند و آشوبگران هم با هدایت‌های آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها به اموال عمومی خسارت زدند و بی‌پروا اعلام کردند که انتخابات بهانه است آنها اصل نظام را هدف قرار داده‌اند و هتاکی را به مقدسات دینی کشاندند و به حریم حضرت سیدالشهدا اهانت کردند.

سعیدی تصریح کرد: از هنرهای مهم رهبر فهیم، بصیر و دلسوز انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این بود که صف امت حزب‌الله را از صف آشوبگران حزب‌الشیطان جدا کردند.

وی بیان کرد: در این ایام شخص رئیس جمهوری آمریکا و نتانیاهو از یک کاندیدا اسم بردند اما آن شخص از آمریکا و رژیم صهیونیستی برائت نجست؛ فتنه‌گران آسیب‌های زیادی به منافع کشور زدند و دشمن طمع کرده بود و بر تهدید‌ها و تحریم‌های خود افزود.

وی گفت: در این آشوب هیچ چیز عاید فتنه‌گران نشد و آنها برای همیشه نزد ملت رسوا و سرافکنده شدند.

امام جمعه قم با بیان اینکه از این فتنه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی سود بردند، ادامه داد: مردم ولایی عصاره هشت سال دفاع مقدس را در یک روز حسینی به میدان آوردند و چنان ضربه‌ای بر پیکر فتنه گران و حامیان آنها زدند که تا به امروز نتوانستند سر بلند کنند.

وی با اشاره به اینکه ریشه فتنه در خارج از کشور مشخص بوده و منافع آنها هم مشهود است اما در داخل عده‌ای به دنبال حب جاه و مقام بودند، گفت: فتنه امروز تلاش برای اعتماد کردن به دشمن قسم‌خورده انقلاب یعنی آمریکای جنایتکار است.

سعیدی به پیروزی ارتش سوریه در حلب و شکست تروریست‌ها و حامیان آن‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: این پیروزی می‌تواند نقطه عطفی برای منطقه باشد و با این پیروزی توطئه عظیم استکبار جهانی علیه مسلمانان شکست خورد و به لطف خداوند جبهه مقاومت در منطقه حرف اول را می‌زند.