[ad_1]  محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی شهرکریمه، با اشاره به نشست امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، گفت: در جلسه امروز که با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد مسائل و مشکلات در حوزه آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار […]

[ad_1]

 محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی شهرکریمه، با اشاره به نشست امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، گفت: در جلسه امروز که با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد مسائل و مشکلات در حوزه آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

وی افزود: در این جلسه ابتدا نمایندگان نقطه‌نظرات خود را پیرامون مسائل مختلف مطرح کردند و سپس وزیر به سوالات و مطالب مطرح شده توسط نمایندگان پاسخ داد. 

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: اعضای فراکسیون در این نشست مسائل مربوط به فرهنگیان، اجرای سند ۲۰۳۰ ، بحث تجهیزات مدارس و نیز در رابطه با رتبه‌بندی معلمان همچنین اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش مطرح کردند. 

پورمختار خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش در این نشست گفت که طرح رتبه‌بندی معلمان بزودی اجرایی خواهد شد اما در رابطه با سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به خاطر کمبود بودجه ممکن است در کوتاه مدت اجرایی نشود. 

وی افزود: در جلسه امروز همچنین مسائلی در رابطه با حقوق فرهنگیان مطرح شد که باید برمبنای افزایش ۴۰۰ هزار تومانی به علاوه ۱۰ درصد افزایش باشد که تاکنون اجرایی نشده و بنا شد تا وزیر ا ین موضوع را پیگیری کند تا اجرایی شود. 

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در رابطه با اجرای سند ۲۰۳۰ و اتفاقاتی که در روز معلم در بعضی از مدارس شاهد بودیم بطحایی عنوان کرد که به معاون پرورشی وزارتخانه گفته‌ام که این موضوع را با جدیت دنبال کند تا مشخص شود دلایل این کار چیست اگر نقشی اولیای مدارس در این زمینه داشته باشند و از طرف دیگر اجرای این کارها هماهنگ شده بود برخورد جدی با مسببین این موضوع خواهد شد. 

پورمختار خاطر نشان کرد: در این جلسه همچنین مباحثی در رابطه با حذف کنکور و همچنین تعویق زمان برگزاری کنکور با توجه به شرایط مناطق سیل زده مطرح شد که وزیر در رابطه با حذف کنکور گفت که من هم با این موضوع موافقم و پیگیر این موضوع هستم.

وی در پایان گفت: بطحایی همچنین در تعویق زمان برگزاری کنکور با توجه به شرایط مناطق سیل زده گفت که ما با این موضع موافقیم اما وزارت علوم عنوان می‌کند که تعویق زمان برگزاری کنکور  تقویم کاری دانشگاه‌ها را دچار مشکل می‌کند چرا که آنها کلاس‌ها را برای پذیرش دانشجو در مهرماه آماده‌ کرده‌اند و درنهایت هم این گونه جمع‌بندی شد که این موضوع با اولویت تعویق زمان برگزاری کنکور پیگیری شود و چنانچه این امر محقق نشد بحث تخصیص امتیاز ویژه برای داوطلبین کنکور در مناطق سیل‌زده در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

[ad_2]