[ad_1] آیت الله سید احمد خاتمی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، با اشاره به شیوع ویروس کرونا بر لزوم مقابله جدی با این مسأله تأکید کرد و اظهار داشت: در عرصه این گونه مسائل هرکس باید به وظیفه خودش عمل کند. وی افزود: مسؤولان بهداشت کشور […]

[ad_1]

آیت الله سید احمد خاتمی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، با اشاره به شیوع ویروس کرونا بر لزوم مقابله جدی با این مسأله تأکید کرد و اظهار داشت: در عرصه این گونه مسائل هرکس باید به وظیفه خودش عمل کند.

وی افزود: مسؤولان بهداشت کشور بحمدالله در این عرصه وارد شده اند که از همه آنها تشکر می کنیم؛ اما از مسؤولان معنویت کشور که حوزه های علمیه و طلاب در خط مقدم هستند انتظار می رود که در این عرصه فعال وارد شوند.

آیت الله خاتمی با بیان این که برخی به دنبال سوء استفاده از قضیه کرونا در کشور هستند، گفت: روحانیان باید در این ایام اعتقادات را تقویت کنند، امید و صبر و عنصر دگر دوستی را تقویت کنند؛ عنصر شنیدن امر فرماندهان سلامت برای مقابله با این بیماری که اتفاقا زیربنای قرآنی و روایی دارد را نیز تقویت کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: به همان اندازه که مسؤولان بهداشت کشور برای بهداشت جسم مردم توان خود را به کار می گیرند باید برای سلامتی روح و روان مردم هم کارهای جدی به ویژه از سوی مبلغان صورت بگیرد.

وی در بخش پایانی این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: بنده پیشنهاد می دهم در ستادی ویژه این مسأله از سوی حوزه دنبال شود به علاوه این که به فرموده رهبر معظم انقلاب، دعای هفتم سجادیه امام زین العابدین(ع) که دعای طولانی هم نیست ولی بسیار عمیق و دعای روز هست برای رهایی از این گرفتاری سفارش می‌شود./۱۳۳۰/ج

[ad_2]