[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حامد سجادی بعد از ظهر دوشنبه در بازدید مدیر حوزه‌های علمیه از مرکز کنترل و هماهنگی علمیات جمعیت هلال احمر استان قم، بیان کرد: این جمعیت در بحث کرونا بیش از ۸۵۰ پست امدادی را در ۱۳ استان که شرایط سخت‌تری داشتند راه اندازی کرده و روزانه حدود یک و […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حامد سجادی بعد از ظهر دوشنبه در بازدید مدیر حوزه‌های علمیه از مرکز کنترل و هماهنگی علمیات جمعیت هلال احمر استان قم، بیان کرد: این جمعیت در بحث کرونا بیش از ۸۵۰ پست امدادی را در ۱۳ استان که شرایط سخت‌تری داشتند راه اندازی کرده و روزانه حدود یک و نیم میلیون نفر را غربالگری می‌کند.

وی با اشاره به غربالگری ۹۵۰ نفر طی ۲۴ گذشته افزود: جمعیت هلال احمر نقش بسیار فعالی در بحث خدمت رسانی در مقابله با کرونا داشته است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در بارندگی‌های اخیر در بعضی از استان‌ها از جمله بندرعباس، فارس و سیستان، این جمعیت بسیاری از مردم که در حال غرق شدن بودند را نجات داده است.

وی بیان کرد: در حادثه سیل در استان کرمان بیش از ۱۰۰ روستا در محاصره سیل قرار داشتند که با بالگرد این جمعیت وارد عمل شده و مردم را نجات دادند.

سجادی گفت: رسالت اصلی جمعیت هلال احمر در حوادث، حفظ سلامت انسان‌ها است که بسیار مورد توجه می‌باشد.

وی عنوان کرد: انتظار ما از روحانیون اقدام در عرصه خدمت رسانی مانند بیل زدن و گل روبی از منازل مردم نیست بلکه روحانیون جهادی باید روحیه خودباوری مردم را از طریق آیات و روایات تقویت کنند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: روحانیون جهادی می‌توانند به تقویت خدمات اجتماعی در تقویت روحیه با استفاده از منابع دینی بپردازند.

[ad_2]