[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم، با بیان اینکه همین که قدمی برای زنده ماندن یاد و خاطره شهدا برداشته شود اجری عظیم دارد اظهار کرد: امام و رهبری عمیق‌ترین درک را نسبت به شهادت دارند و به همین […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم، با بیان اینکه همین که قدمی برای زنده ماندن یاد و خاطره شهدا برداشته شود اجری عظیم دارد اظهار کرد: امام و رهبری عمیق‌ترین درک را نسبت به شهادت دارند و به همین خاطر جملاتی ارزنده و با عمق در خصوص ایشان بیان کرده‌اند.

وی با اشاره به انتظارات رهبری در خصوص راه شهدا خاطرنشان کرد: در درجه اول انقلاب حقیقت شهادت را زنده کرد؛ قبل از انقلاب در توده مردم شهادت به این نحو عام که امروز مطرح است و تلقی می‌شود نبود. نهایت مساله این بود که در خصوص امام حسین(ع) به عنوان سیدالشهدا مطرح بود ولی به برکت انقلاب شهادت ارزش و نمود ویژه‌ای پیدا کرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی همه را سر سفره شهادت نشاند گفت: گاهی برخی نادان‌ها عنوان می‌کنند که انقلاب چه شد و عده‌ای برای چه کشته شدند اما باید پاسخ داد که اگر مسوولی یا فردی خطایی می‌کند نباید به انقلاب ربط داده شود.

وی با اشاره به اینکه مساله که چگونه باید از برکات انقلاب و سرمایه فرهنگ شهادت حراست کرد گفت: آیا صرف اینکه سالی یکبار مراسمی برگزار شده و یادی از شهدا شود کافی است که اینطور نیست و مهم‌ترین نکته این است که آمادگی برای شهادت بزرگترین پیام برای همه ما است.

آیت الله فاضل لنکرانی با تاکید بر اینکه باید روحیه و فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه زنده بماند افزود: دشمن هدف را به خوبی متوجه شده است و فهمیده که اگر این روحیه باقی باشد نمی‌تواند بر ما مسلط شود و با اینکه اسم شهید بر خیابانی باشد یا فلان مراسم برگزار شود کاری ندارند بلکه می‌خواهند چراغ شهادت و اسلام را خاموش کنند.

وی اظهار کرد: در مساله جهاد داریم که هرجا اسلام در خطر بود باید به جهاد برخاست؛ بسیاری از جوانان سوال می‌کنند که داعش در سوریه و عراق است به ما چه ربطی دارد، باید پاسخ داد که داعش از سوی اسرائیل ایجاد شد تا اصل دین اسلام را از بین ببرد. دشمن خلافتی درست کرد که بگوید خلافت اسلامی این است نه حکومت اسلامی که ایران دارد و در این حکومت سر بریده می‌شود، آتش‌پراکنی می‌شود و در کشتار زن و کودک و… برایش فرقی نمی‌کند.

این استاد حوزه علمیه قم یکی از وظایف حکومت اسلامی را دفاع از اسلام عنوان کرد و افزود: باید به دنبال این بود که روحیه شهادت‌طلبی و دفاع از اسلام زنده مانده و تقویت شود.

وی در ادامه سخنان خود با اذعان به اینکه کنگره شهدا باید به تقویت فرهنگ شهادت‌طلبی در جامعه بپردازد گفت: پیام عاشورا و شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) این بود که برای حفظ اسلام بین زن و کودک و… تفاوتی وجود ندارد و ما باید این پیام را به جامعه منتقل کنیم.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به ظرفیت‌های شگرف قم در حوزه ایثار و شهادت تصریح کرد: هنوز بسیاری از مردم ما از آمار شهدای روحانی و روحانیون مدافع حرم اطلاع ندارند در حالی که رشادت‌های فراوانی از سوی آنها صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه شهدا ارتباط ویژه‌ای با خدا پیدا می‌کنند گفت: اسرار وصیت‌نامه‌های شهدا باید به دست آمده و در اختیار مردم قرار گیرد.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: کنگره شهدای قم باید پیامی قوی برای کل کشور داشته باشد و راهبردهای اساسی برای جامعه در آن ارائه شود.

احمد حاجی زاده رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری نخستین کنگره شهدا در کشور در استان قم، گفت: دومین دوره کنگره های شهدا از سال آینده از قم آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۷

[ad_2]