رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در کلانشهری که یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، اگر قرار باشد ۲۰۰ هزار نفر از این جمعیت در ایام تعطیل و روزهای پایانی هفته به روستاها بروند، چه اتفاقی می‌افتد؟ بر همین اساس بروز برخی از نارضایتی‌ها نیز طبیعی است.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد رضا طلایی با تاکید بر اینکه نگاه ما به قانون حفظ کاربری به عنوان یک مانع بر سر راه توسعه این بخش نیست، اظهار کرد: روح حاکم بر قانون حفظ کاربری حفظ منافع بهره بردار بخش کشاورزی است، ما نیز در استان قم با همین دید به قانون ورود پیدا کردیم و با تمام مشکلاتی که در استان داشتیم وظیفه قانونی خود را به خوبی انجام داده و این اقدامات مورد تائید مقامات نظارتی استان و مسؤولان استان است.

وی افزود: مجموعه اقدامات ما در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، رضایت مردمی را به صورت نسبی به همراه داشته چرا که معتقدیم قرار نیست با اجرای این قانون در بین مردم و کشاورزان نارضایتی ایجاد کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان کرد: بنای ما بر تعامل با بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها است و بر همین اساس این مجموعه‌ها را در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی دخیل کردیم و معتقدیم که اگر این تعامل به صورت منطقی و درست ایجاد شود، شاهد کاهش چشمگیر تخلفات خواهیم بود.

طلایی خاطرنشان کرد: در اجرای این قانون ارتباطی بسیار نزدیک و تنگاتنگی با دستگاه قضایی برقرار کردیم که مجموعه این اقدامات موجب ایجاد شرایط بازدارنده مطلوبی در استان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه سخنان خود گفت: در سال گذشته در استان قم ۱۶۱ مورد راسا تخریب داشتیم یعنی عوامل سازمان در همان ابتدای بروز تخلف ورود پیدا کرده و نسبت به اجرای حکم و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز اقدام کردند.

وی با تاکید بر اینکه تمام احکام با دستگاه قضایی و بخشداری‌ها هماهنگ است، افزود: تلاش کردیم با تعامل سازنده با مراجع مسؤول بار اجتماعی اجرای احکام را کاهش دهیم که در این زمینه موفقیت‌های نسبتا خوبی را هم به دست آورده‌ایم.

طلایی با بیان اینکه مجموعه اقدامات سازمان جهاد کشاورزی موجب شد که آرامش نسبتا خوبی در موضوع تغییر کاربری در استان ایجاد شود، بیان کرد: از حدود یک میلیون هکتار اراضی قم کمتر از ۱۰۰ هزار هکتار آن اراضی کشاورزی است و کل اراضی مناطق کوهستانی و خوش آب و هوای استان قم حدود ۵ هزار هکتار است. در کلانشهری که یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، اگر قرار باشد ۲۰۰ هزار نفر از این جمعیت در ایام تعطیل و روزهای پایانی هفته به روستاها بروند، چه اتفاقی می‌افتد؟ بر همین اساس بروز برخی از نارضایتی‌ها نیز طبیعی است.