×
×

روزانه چهار رام قطار از قم به مقصد تهران و سه رام قطار به مقصد مشهد حرکت می کند

  • کد نوشته: 9131
  • محسن اعتماد مدیرکل راه آهن قم گفت:روزانه چهار رام قطار از قم به مقصد تهران و سه رام قطار به مقصد مشهد حرکت می کند.

    روزانه چهار رام قطار از قم به مقصد تهران و سه رام قطار به مقصد مشهد حرکت می کند
  • به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه یکی از مطمئن ترین وسایل حمل و نقل عمومی قطار می باشد که به جهت اطمینان و آرامش آن با اقبال بسیاری از مسافران روبرو بوده و ظرفیت های روز افرزون آن هم جوابگوی نیازهای موجود نمی باشد .

    قم یکی از مهم ترین ایستگاههای محل مواصلاتی بین استان های مختلف می باشد که راه آهن به عنوان یکی از مهم ترین آنها محسوب می گردد.

    در همین رابطه محسن اعتماد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: جابه جایی این میزان مسافر با قطار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۲ درصد رشد داشته است.
    وی بیان کرد: در این مدت ضریب اشغال قطارهای قم- تهران و بلعکس ۷۰ درصد، قم- مشهد و بلعکس بیش از ۹۰ درصد و سایر مسیرها از جمله اهواز و بندرعباس نیز ۶۵ درصد بوده است.
    روزانه چهار رام قطار از قم به مقصد تهران و سه رام قطار به مقصد مشهد حرکت می کند.
    وی افزود: در طرح نوروز امسال که تا ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه دارد، راه آهن قم ظرفیت جابه جایی ۱۵۷ هزار مسافر را دارد.
    اعتماد گفت: سال گذشته ۷۴۶ رام به مقصدهای مختلف از قم اعزام و یا از مبداءهای مختلف به این شهر وارد شدند که این میزان در طرح نوروزی امسال با رشد ۱۵ درصدی به ۸۶۶ رام قطار افزایش یافته است.
    وی افزود: ۱۷ خط ریلی از قم به مسیرهای مختلف کشور متصل است که از ۲ ایستگاه مرکزی و محمدیه عبور می کند.
    در طرح نوروزی سال گذشته که از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۵ فروردین ماه ۹۶ اجرا شد، ۱۰۴ هزار و ۲۴۸ مسافر از طریق راه آهن قم به سایر نقاط کشور جابجا شدند که نسبت به نوروز ۹۵، ۱۲٫۵ درصد افزایش داشت.
    راه آهن قم در حال حاضر ۵۰۹ کیلومتر خط اصلی، ۳۰ کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و ۵۰ کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از ۱۳ ایستگاه است.
    اتصال و ارتباط با خطوط راه آهن اصفهان، اراک و تهران، ورود و خروج بیش از ۲۸ هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج روزانه ۵۰ رام قطار مسافری و ۳۰ رام قطار باری و واقع شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی های راه آهن قم می باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.