×
×

روسری بر سر چوب کردن مبارزه با قرآن هست

  • کد نوشته: 8680
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی در دیدار اعضای شورای حوزه علمیه استان مازندران که در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، در سخنانی گفت: اگر یعقوب(ع) فغان اش به درگاه الهی در فراق یوسف(ع) […]

    روسری بر سر چوب کردن مبارزه با قرآن هست
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی در دیدار اعضای شورای حوزه علمیه استان مازندران که در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، در سخنانی گفت: اگر یعقوب(ع) فغان اش به درگاه الهی در فراق یوسف(ع) بود که فرمود «أَشْکو بَثِّی وَحُزْنِی إِلَی اللَّهِ»، امام صادق بر علیه السلام از فراق شاگردان خود به محضر خدا شکوه می برد.

    وی دنبال کرد: بر طبق بیان کلینی، حضرت صادق بر علیه السلام وقتی طلاب و شاگردان خود را می نگاه کردند می فرمودند من شکایت خود را نزد خداوند می برم که این حکومت طاغوتی عباسی به من اجازه نخواهد داد در طائف که منطقه خوش آب و هوایی هست و توان دارد حوزه علمیه دوازده ماهه داشته باشد، یک مدرسه علمیه بسازم و خودم و شاگردانم در آنجا ساکن شویم و به بحث و درس پرداخت کنیم.

    استاد سطوح عالی حوزه اضافه کرد: این آروزی امام صادق بر علیه السلام، به دست شما علما، عملی و پژوهشگر شده هست و نعمتی از این بالاتر نیست بنابراین باید به طور مستمر شکرگزار این موهبت الهی بود.

    تعطیلات حوزه های علمیه نباید بیشتر از اندازه باشد

    وی با اهتمام بر جدیت هر چه زیادتر در موضوعات علمی و آموزشی حوزه های علمیه تصریح کرد: اینگونه نباشد که حوزه های ما دچار تعطیلات بیشتر از اندازه باشد، حوزه حتماً باید حوزه دوازده ماهه باشد و در مناطقی که به سبب گرمای هوا یا شرایط بد آب و هوایی این امکان وجود ندارد دوره های کوتاه مدت و مباحثات علمی جریان داشته باشد.

    آیت الله جوادی آملی گفت: زیادی از بزرگان آثار معروف خود را در همین تابستان های گرم و ایام تعطیلی حوزه نوشته اند، یعنی لحظه ای از علم و تحقیق غافل نمی شدند، علاوه بر این زیادی از همین بزرگان این سلوک اخلاقی و اعتقادی را داشتند که در تمام صفحات جزواتی که می درج کردند ذکر «بسم الله» و یا اسم امامن بر علیه السلام را می درج کردند، این روحیه ها باید در حوزه ها زنده بماند و ترویج گردد.

    این مفسر قرآن کریم تصریح نمود: معجزه انبیاء با شرایط زمانه آنان سازگار بود، مثل معجزات حضرت موسی که متناسب با رایج شدن داشتن سحر و جادو در دوران وی بود و یا معجزات حضرت عیسی که به سبب مطرح بودن علم پزشکی در دوران وی متناسب با همین مسائل بود.

    وی با اهتمام بر ارزش مساله مدیریت در حوزه های علمیه گفت: حوزه علمیه نجف علاوه بر برکت وجود مضجع مقدس حضرت امیر بر علیه السلام، تحت مدیرت سید مرتضی به این جایگاه رسید که شیخ انصاری ها را تربیت کند، بر شما لازم هست که استعدادها را شناسایی کنید و پرورش دهید، ما موظف هستیم آن طلبه ای را که استعداد راقی دارد نگذاریم از حوزه خارج گردد و به اقدامات دیگری غیر از علم مشغول گردد.

    اگر ما امر به معروف و نهی از منکر کنیم قطعاً بی حجابی از بین خواهد رفت

    آیت الله جوادی آملی در بخش انتهایی اظهارات خود به مبحث حجاب و موضوعات حول آن بویژه در روزهای موخر اشاره نمود و بیان داشت: آنکه روسری خود را بر سر چوب کرده هست نمی داند دارد با آیه «وَلْیضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَی جُیوبِهِنَّ» مبارزه می کند، اگر ما امر به معروف و نهی از منکر کنیم قطعاً بی حجابی از بین خواهد رفت.

    وی دنبال کرد: همه علما گفته اند که نهی از منکر چهار فاز دارد، دو فاز وظیفه مردم هست و دو فاز وظیفه حکومت؛ فاز اول تنفر قلبی هست، فاز دوم قول یا فعل ظاهری هست، یعنی فرد بدون حجاب با همین چشم غره و نگاه بی تفاوت ما رو به رو گردد، اگر چنین فردی با بی اعتنایی و نگاه تحقیر آمیز ما رو به رو گردد خود را جمع می کند.

    این مرجع تقلید شیعیان دنبال کرد: مراحل بعدی امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه حکومت هست که اگر مردم دو فاز اول را انجام دهند اصلاً کار به دو فاز دیگر و ورود حکومت به مبحث نمی رسد.

    دشمن به طور مستمر در کمین هست

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.