[ad_1] به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر مهدوی امشب با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی در سالن اجتماعات مرکز تخصصی مهدویت برگزار شد. رسیدن به شبکه تحقیقات اسلامی و حوزوی یک ضرورت است بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین سبحانی در این مراسم […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر مهدوی امشب با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی در سالن اجتماعات مرکز تخصصی مهدویت برگزار شد.

رسیدن به شبکه تحقیقات اسلامی و حوزوی یک ضرورت است

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین سبحانی در این مراسم خاطرنشان کرد: منطق حقیقی پژوهش این است که ما به وسیله آن اهداف مورد نظر خود را در عرصه های مختلف افق گشایی کرده و بدانیم چگونه مسیر را به سوی آن هدف طی کنیم.

رییس بنیاد فرهنگی امامت با بیان اینکه وضعیت پژوهش های ما در حال حاضر نسبت به گذشته بهتر شده است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، اظهار داشت: ما باید از تک مسأله ها به سوی گروه مسأله ها حرکت کنیم و پروژه های کلان داشته باشیم تا به شبکه عام و کلان تحقیقات برسیم.

وی با اشاره به اینکه بدون اطلاع از مباحث امامت نمی توان به عمق مباحث مهدویت دست یافت، عنوان کرد: امروز نسل جوان وارد عرصه پژوهش شده و مطالعات علمی خود را به سرانجام می رسانند؛ امروز در مباحث امامت و مهدویت، رسیدن به شبکه تحقیقات اسلامی و حوزوی یک ضرورت است، زیرا اگر کسی نقشه تحقیقات آینده را در دست نداشته باشد نمی تواند به هدف اصلی برسد.

استاد و کلاس نقطه شروعی برای پژوهش و تحقیق است

همچنین حجت الاسلام کلباسی در این نشست بر ضرورت تحقیق و پژوهش در زمینه مهدویت تأکید و خاطرنشان کرد: در زمینه مهدویت بسیار نیازمند تحقیق و پژوهش هستیم؛ البته گام هایی در این عرصه از سوی مرکز تخصصی مهدویت برداشته شده است، اما با این حال باید گفت راه های نرفته بسیار زیاد است.

رییس مرکز تخصصی مهدویت استاد و کلاس را نقطه شروعی برای پژوهش و تحقیق دانست و تأکید کرد: اگر کسی منتظر باشد که صرفاً با رفتن به کلاس مراحل علمی را طی کند خیال خامی بیش نیست؛ طلاب باید در اوقات مختلف خود وارد میدان و عرصه های پژوهش شوند.

وی افزود: کسانی که می پندارند امروز نیازمند پژوهش و تحقیق نیستیم، بدون شک در گام نخست علم و دانش متوقف شده و درکی از مباحث علمی ندارند.

گزارشی از فعالیت های پژوهشی در مرکز تخصصی مهدویت

همچنین حجت الاسلام یوسفیان نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از روند فعالیت های پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت پرداخت و گفت: در سال گذشته ۸ نشست علمی و ۸ نشست تبلیغی در این مرکز برگزار کرده ایم که بخشی از نشست های تبلیغی جنبه مناسبتی و برخی دیگر جنبه علمی و تبیینی داشته اند.

وی همچنین از برگزاری ۸ نشست پژوهشی در سال گذشته علمی مرکز تخصصی مهدویت خبر داد و اظهار داشت: از سال گذشته تا کنون ۵ کارگاه علمی برگزار کرد ایم که یکی از آنها برای اساتید و ۴ کارگاه برای پژوهشگران مرکز بود.

حجت الاسلام یوسفیان با بیان اینکه سامانه ثبت فعالیت های پژوهشی در مرکز تخصصی مهدویت راه اندازی شده است، عنوان کرد: همه فعالیت های پژوهشی پژوهشگران در این سامانه ثبت می شود و در پایان دوره علمی دانش پژوهان نیز کارنامه پژوهشی در اختیارشان قرار داده خواهد شد.

گفتنی است، در این مراسم از آخرین دستاوردهای پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت و نخستین شماره مجلسه پژوهشنامه موعود رونمایی صورت گرفت و از پژوهشگران برتر مهدوی تجلیل به عمل آمد./۸۴۱/پ۲۰۲/ب۱

[ad_2]