[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان قم، علی جان صادق‌پور با اشاره به روند افزایشی مصرف آب در قم اظهار داشت: میزان مصرف آب در چهارماهه نخست سال جاری به بیش از ۴۴ میلیون متر مکعب رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان قم، علی جان صادق‌پور با اشاره به روند افزایشی مصرف آب در قم اظهار داشت: میزان مصرف آب در چهارماهه نخست سال جاری به بیش از ۴۴ میلیون متر مکعب رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به رکوردشکنی مصرف آب در قم گفت: مصرف آب در قم در روز بیست و ششم تیرماه به ۵۶۰۰ لیتر در ثانیه رسید که این میزان مصرف در تاریخ آبرسانی به قم یک رکورد به شمار می‌رود این در حالی است که مصرف آب در بالاترین میزان خود در سال گذشته به ۵۱۷۰ لیتر در ثانیه رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم روند فعلی مصرف آب را نگران‌کننده دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام ظرفیت‌های موجود در داخل و خارج استان برای تأمین آب شهر قم به کار گرفته شده است.

وی از شور شدن آب در روزهای اخیر در شهر خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از قطع آب، تمام چاه‌های داخل شهری و منطقه علی‌آباد به مدار بهره‌برداری وارد شدند و همان‌طور که بارها اعلام کرده بودیم با توجه به شوری آب این چاه‌ها، اجباراً شاهد افزایش درصد شوری آب در شهر شده‌ایم.

صادق پور با بیان اینکه تمام تلاش ما استمرار در آبرسانی به شهروندان است، تصریح کرد: با وجود هشدارها همچنان با مصرف بالای آب در شهر مواجه هستیم که با این روند ممکن است در بخش‌هایی از شهر با جیره‌بندی آب مواجه شویم.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف آب در قم به ازای هر نفر به بیش از ۱۷۰ لیتر در شبانه‌روز رسیده است، تأکید کرد: این میزان مصرف برای منطقه‌ای گرم و خشک قم که با کمبود آب مواجه است بسیار بالاست در صورتی که هر فرد با حدود ۸۰ لیتر هم می‌تواند زندگی مطلوبی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه انتظار داریم مردم عزیز در مصرف این سرمایه گران‌مایه و غیرقابل جایگزین، نهایت دقّت و سعی خود را به عمل آورند، خاطرنشان کرد: در صورت همکاری بیشتر، ما می‌توانیم میزان استحصال آب از چاه‌ها را کاهش داده و آب با کیفیت مطلوب‌تری در اختیار شهروندان قرار دهیم.

[ad_2]