[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان قم، آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار  معاونین و مدیران سازمان ملی زمین و مسکن کشور و اعضای اداره کل راه و شهرسازی استان قم که در دفتر این استاد سطوح عالی حوزه برگزار شد، اظهار […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان قم، آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار  معاونین و مدیران سازمان ملی زمین و مسکن کشور و اعضای اداره کل راه و شهرسازی استان قم که در دفتر این استاد سطوح عالی حوزه برگزار شد، اظهار داشت: هیچ جا در هیچ منطقه‌ای از ایران و خارج از ایران افراد عادی نمی‌توانند در زمین و ملک تجاوزی داشته باشند مگر اینکه افراد صاحب نفوذ پشت موضوع باشند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) افزود: هیچ‌وقت عامه مردم اصلاح نمی‌شوند مگر اینکه خواص اصلاح شوند، در هرجا اگر حد و حدودی تجاوز شده است دستی پشت قضیه است چون مردم عادی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

این مفسر قرآن کریم عنوان کرد: علت اساسی همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد و اشکال اساسی در ارکان نظام و دولت نفوذ برخی افراد است، نمی‌خواهم بگویم همه مشکل دارند، نخیر چون مسئولین خدمتگذار و پاک زیاد داریم ولی افرادی وجود دارند که سبب مشکل هستند.

وی تصریح کرد: در حکومت امیرالمؤمنین(ع) از برخی افراد گلایه داشتند، باید بسیار مراقب باشیم افرادی که دارای مسئولیت هستند اگر دچار مشکل بودند برخورد قاطعی انجام شود چون برخی افراد بانفوذ و پول و روابط اقدام به زمین‌خواری کرده و پول مردم را می‌خورند.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: مال دنیا اصلاً مهم نیست و موضوعی که مهم است پاکی و پاکیزگی است، مسئولان باید مراقب باشند در مسئولیتی که حضور دارند آخرت و رضای الهی را مدنظر قرار دهند.

[ad_2]