مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم از ساخت المان هویت دینی با نام نیایش خبر داد. به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، وحید وزیری راد با بیان اینکه از دیدگاه اسلام، کار عبادت است و سعی برای کسب روزی نه تنها دنیاپرستی نیست، بلکه جهاد در راه خداوند سبحان محسوب می‌شود، افزود: […]

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم از ساخت المان هویت دینی با نام نیایش خبر داد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، وحید وزیری راد با بیان اینکه از دیدگاه اسلام، کار عبادت است و سعی برای کسب روزی نه تنها دنیاپرستی نیست، بلکه جهاد در راه خداوند سبحان محسوب می‌شود، افزود: طرح اولیه این المان از هویت اسلامی – ایرانی شکر، نیایش، کار و تلاش گرفته شده است.

وی تصریح کرد:این اثر هنری ترکیب شده از دو فرم نوری و رنگ‌های متنوع با الهام از خلوص و بی گناهی و نشان ایمان و نجابت کشاورزان و تداعی کننده از خود گذشتگی‌های این قشر زحمت کش است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با بیان اینکه یکی از آداب دعا و نیایش، بلند کردن دست‌ها به سوی آسمان است اظهار کرد: کشاورزان سرمایه‌های بی‌بدیل جامعه در عرصه تولید و کار به شمار می‌روند و همواره بابت نعمت‌های خداوند متعال دست به دعا و نگاهشان به باران رحمت پروردگار است.

وی با بیان اینکه کشاورزان نقش مهمی در استقلال اقتصادی هر کشور دارند و قدردانی از آنها نشانه ارج نهادن به جایگاه تلاش و زحمت برای کسب روزی حلال در جامعه اسلامی ایران است، افزود: در بسیاری از احادیث و روایات دینی، شأن کارگر همانند کسی است که به عبادت خدا مشغول است.

وزیری‌راد افزود: پیامبر اکرم(ص) نیز خود کار می‌کرد و پیوسته به مسلمانان سفارش می‌فرمود که برای تأمین و اداره زندگی خود کار کنند و دست از تلاش بر ندارند.

وی گفت: به همین منظور سازمان زیباسازی با هنرمندی مهندسان و طراحان امور شهری، در میدان کشاورز قم المان نوری نیایش را به منظور تجلیل از مقام کشاورزان اجرا کرده است.

وزیری‌راد در خصوص اهداف سازمان زیباسازی اظهار کرد: این مجموعه با هدف بررسی و ساماندهی سیما و منظر شهری و بالا بردن توانمندی هنرمندان در طراحی فضاها و المان‌ها و اجرای طرح توسط هنرمندان فعالیت خود را آغاز کرده است.