×
×

ساخت بیمارستان قلب در بلوار آیت الله بروجردی/تا۳ سال دیگر بیمارستان۱۰۰۰ تختخوابی وارد چرخه درمان می شود

  • کد نوشته: 8726
  • دکتر ایرانی خواه ضمن اعلام خبر افتتاح بیمارستان ۱۰۰۰ تختوابی قم تا ۳ سال دیگر گفت یک بیمارستان خصوصی قلب نیز توسط آیت الله سید علی سیستانی از مراجع تقلید عراق و با تولیت حجت الاسلام محمدجواد شهرستانی نماینده وی، قرار است در بلوار آیت الله بروجردی قم به بهره برداری برسد.

    ساخت بیمارستان قلب در بلوار آیت الله بروجردی/تا۳ سال دیگر بیمارستان۱۰۰۰ تختخوابی وارد چرخه درمان می شود
  • به گزارش شهرکریمه دکتر ابوالفضل ایرانی‌خواه عصر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد ضمن بیان این که در بخش های تابعه شهرستان قم که حدود۹۰ هزار جمعیت دارند، خدماتی از جمله پزشک عمومی، امکانات دارویی، آزمایشگاهی و درمانی به میزان کافی ارائه می شود افزود بیمارستان یک ‌هزار تختخوابی خاتم از مصوبه های دولت تدبیر و امید در قم است که در دهه فجر سال ۹۴ با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی بانک ‌پاسارگاد کلنگ زنی شد؛ قرار است این بیمارستان در هفت طبقه و با مساحتی بالغ بر۲۰۰ هزار مترمربع، در شهرک سلامت خاتم احداث شود.
    وی در ادامه به طرح تحول نظام سلامت اشاره و بیان کرد: در حال حاضر اصلی ترین چالش این طرح، تامین و تثبیت منابع پایدار است که با وجود کمبود اعتبار طرح تحول با اجرای کامل کلیات آن ادامه می یابد و بسته جدیدی معرفی نمی شود.
    ایرانی خواه با اشاره به ضرورت مدیریت هزینه ها در این طرح، افزود: از مسئولان ملی انتظار می رود در این زمینه اقدام های اساسی تر انجام دهند تا مشکلات اعتباری طرح برطرف شود.
    وی ادامه داد: اگر در محدوده اعتبارات کمبودی نبود، کیفیت این طرح در حوزه خدمات ارتقا می یافت.
    طرح تحول سلامت از اردیبهشت ماه سال ۹۳ در کشور اجرایی شد و تاکنون در چهار مرحله اجرا شده است که شامل مراحل درمان، بهداشت، اصلاح تعرفه های پزشکی و اصلاح نظام آموزش پزشکی است.
    وی گفت: از جمعیت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تنی قم، ۶۰ درصد مردم از مزایای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت بهره مند شده اند.
    ایرانی خواه افزود: در این طرح ۵۰۰ نیرو در رشته های مختلف پرستاری، مامایی، کارشناس تغذیه و پزشکی مشغول به خدمت رسانی هستند و انقلابی در حوزه بهداشت به وجود آمد.
    در استان قم ۴۱ مرکز سلامت جامعه و ۱۳۶ پایگاه سلامت فعال است.
    وی در ادامه گفت: متاسفانه به دلیل باور نادرست و اغراق آمیزی که مردم دارند، درخواست های غیرضروری برای انجام سونوگرافی و آزمایش بسیار زیاد است.

    ایرانی‌خواه با بیان اینکه طرح تحول سلامت یک طرح و سیاست پایدار و دائمی است گفت: تأمین منابع پایدار بزرگترین چالش در اجرای نظام سلامت استان است البته در بودجه سال ۱۳۹۷ مبلغ قابل قبولی از درخواست‌های وزارت بهداشت در زمینه نظام جامعه سلامت تصویب شد اما تأمین منابع پایدار از چالش‌های بزرگی است که باید برطرف شود؛ همچنین بدهی‌ سازمان‌های بیمه و دفترچه‌های بیمه سلامت نیز دیگر چالش طرح نظام سلامت است.

    وی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح پرونده الکترونیک در سه استان کشور ادامه داد: طرح پرونده الکترونیک در سه استان کشور به صورت پایلوت و آزمایشی اجرا خواهد شد که البته استان قم جز ۳ استان نیست اما مقدمات اجرای این طرح در استان در دست اجرا است.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه برخی پزشکان، مراجعین را به آزمایشگاه‌های خاص ارجاع می‌‌دهند گفت: ارجاع مراجعان به آزمایشگاه‌های خاص توسط پزشکان نیاز به یک نظارت و بازرسی دقیق دارد.

    وی با اشاره به کمبود متخصص سونوگرافی در استان قم بیان کرد: رویکرد و سیاست دانشگاه علوم پزشکی قم در زمینه سونوگرافی افزایش متخصصان نیست بلکه هدف ما آموزش افرادی در این زمینه است.

    ایرانی‌خواه عنوان کرد: همچنین مجوز استخدام ۱۵۰ کمک پرستار در سال ۱۳۹۷ اخذ شده است و بیمارستان هزار تختخوابی قم  نیز تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی عنوان کرد: عملیات احداث بیمارستان تخصصی قلب نیز در سال ۱۳۹۷ شروع می‌شود و در طول مدت ۲ سال افتتاح خواهد شد؛ این بیمارستان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اشراف مراجع تقلید به صورت خیریه به ارائه خدمات خواهد پرداخت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.