در جلسه شورای اسلامی شهر قم اعضای این شورا طرح دو فوریتی توقف ساخت سردرب صحن حضرت فاطمه(س) حرم حضرت معصومه(س) را تصویب کردند.

به گزارش شهرکریمه، در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که شنبه شب برگزار شد پس از طرح موضوع احداث سردر مناسب برای صحن حضرت فاطمه(س) از سوی سعادت طلب رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم، طرح دوفوریتی توقف ساخت این بنا مطرح شد و به تصویب رسید.

حسن بختیاری عضو شورای شهر قم در این زمینه گفت: به منظور طرح فعلی و در حال اجرای سردر ورودی صحن حضرت فاطمه(س) و اصلاح بهینه‌سازی طرح به منظور ایجاد طرحی هماهنگ با معماری حرم مطهر حضرت معصومه(س)، نخستین قدم توقف اجرای طرح فعلی است.

وی افزود: در مرحله بعد مشاوران و کارشناسان شهرداری نسبت به ارائه طرح بهینه اقدام کرده و کارفرمای طرح نسبت به اجرا خواهند کرد.

بختیاری اضافه کرد: به دلیل عدم تناسب و هماهنگی سردر در حال احداث صحن حضرت فاطمه(س) با ویژگی‌های معماری حرم مطهر، لزوم توقف پروژه به منظور بازطراحی و بررسی مجدد وجود دارد.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین نتیجه و هدف این طرح پیشگیری از اجرای طرح نامتوازن با معماری حرم مطهر و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی است.

سیدعباس ذاکریان عضو دیگری شورای اسلامی شهر قم گفت: اگر روند قانونی اخذ پروانه برای این طرح از سوی وزارت راه و شهرسازی طی می‌شد این مشکل پیش نمی‌آمد.

سیدمرتضی سقاییان‌نژاد شهردار قم نیز گفت: بنای در حال احداث متعلق به وزارت راه و شهرسازی است و این وزارتخانه موظف بوده با پرداخت هزینه، برای این پروژه طبق رول قانونی پروانه اخذ کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم در این نقطه از شهر فرایند قانونی را طی کنیم در جاهای دیگر هم نخواهیم توانست این کار را انجام دهیم.

صحن حضرت فاطمه

صحن حضرت فاطمه