[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام شکرالله بهرامی در همایش فرصت‌های تحول در سازمان قضایی نیروهای مسلح که غروب پنج‌شنبه در مرکز آموزش قضات قم برگزار شد، اظهار داشت: سازمان قضایی نیروهای مسلح در ۳۱ استان و ۱۳ ناحیه مستقر است و در حال حاضر ۴۳ نقطه در کشور داریم که برخی استان‌ها مانند تهران، […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام شکرالله بهرامی در همایش فرصت‌های تحول در سازمان قضایی نیروهای مسلح که غروب پنج‌شنبه در مرکز آموزش قضات قم برگزار شد، اظهار داشت: سازمان قضایی نیروهای مسلح در ۳۱ استان و ۱۳ ناحیه مستقر است و در حال حاضر ۴۳ نقطه در کشور داریم که برخی استان‌ها مانند تهران، خراسان، فارس و اصفهان مهمتر هستند.

وی افزود: سازمان قضایی پشتیبان و امین نیروهای مسلح است و این سازمان در راستای صیانت از نیروهای مسلح فعالیت دارد و همچنین حافظ اسرار نیروهای مسلح است که مهمترین و سنگین‌ترین پرونده‌ها را بدون اینکه به بیرون از سازمان خبر برسد مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: ارتباطی دوسویه میان سازمان نیروهای مسلح و سازمان قضایی برقرار است و این ارتباط چهره به چهره موجب شده بسیاری از مشکلات را بتوانیم برطرف کنیم و این برنامه موجب شده که بتوانیم به خوبی قضاوت نیروهای مسلح را انجام دهیم.

حجت الاسلام بهرامی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین موضوعی که در دستور کار قرار دارد، پیشگیری از جرائم است، بیان کرد: در طول ۲۰ سال چهار برنامه پنج ساله با رویکرد آسیب‌شناسی با نظر به پرونده‌های مهم مورد توجه قرار گرفته و همچنین برنامه‌ای دیگر نیز تعریف‌ شده که دو سال از آن می‌گذرد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های قضایی و حقوقی ویژه نیروهای مسلح سال ۹۷ با محاسبه روزی ۸ ساعت کار معادل ۱۵۱۲ ساعت بوده است، گفت: از آموزش‌های درون سازمانی هرگز غافل نشدیم و آموزش‌های لازم برای قضات و سربازان مدنظر قرار گرفته و ۳۶۲ نفر از قضات در سال ۹۷ در ۴ دوره آموزش دیدند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با عنوان اینکه آموزش ضابطان قضایی نیز مورد تأکید است، بیان کرد: ۲ هزار و ۲۶۳ ساعت با تعداد بیش از ۳۵ هزار نفر آموزش‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: آموزش‌های دوره عالی نیروهای مسلح نیز برگزار شده و در مجموع آموزش ضابطان ۴۳۱ روز کاری بوده است.

حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه شرکت قضات در کمیسیون‌های انضباطی نیروهای مسلح مورد تأکید است، یادآور شد: چشم همه کمیسیون به نماینده سازمان قضایی نیروهای مسلح است و بیشتر به نظر سازمان اهتمام می‌دهند و سال‌های ۹۶ و ۹۷ نیز ۵۴۹ جلسه و ۹۱۳۹ پرونده رسیدگی شده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان قضایی سعی می‌کند به‌گونه‌ای فعالیت کند که در ابتدا رضایت الهی و رهبر معظم انقلاب و روسای قوا را جلب کند و در برخورد با طرفین قضیه این موضوع حس نشود که خلاف اسلام اقدامی صورت گرفته است.

[ad_2]