[ad_1] ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار شهرکریمه،  درباره اقدام قاطعانه نیروهای مسلح کشورمان در ساقط کردن پهپاد متجاوز آمریکایی گفت: آمریکایی‌ها در گذشته به جنگنده‌های F4- F5-F14-F16 می‌نازیدند که در همین راستا سلاح‌های مختلفی را به کشورهای دوست‌شان صادر کرده‌اند. وی  با بیان اینکه آمریکایی‌ها در […]

[ad_1]

ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار شهرکریمه،  درباره اقدام قاطعانه نیروهای مسلح کشورمان در ساقط کردن پهپاد متجاوز آمریکایی گفت: آمریکایی‌ها در گذشته به جنگنده‌های F4- F5-F14-F16 می‌نازیدند که در همین راستا سلاح‌های مختلفی را به کشورهای دوست‌شان صادر کرده‌اند.

وی  با بیان اینکه آمریکایی‌ها در دهه اخیر به فکر ساخت سلاح‌های خاص و مدرن افتادند، افزود: یکی از این سلاح‌های ویژه، پهپادهایی است که آمریکایی‌ها دارند که نمونه خاص و مدرن آنها همین پهپادی است که توسط جمهوری اسلامی ساقط شد.

حسن‌بیگی تصریح کرد: آمریکایی‌ها بنا داشتند تا این پهپاد مذکور را برای ۴۰ سال به عنوان بنیه دفاعی خود و فروش به متحدان‌شان در نظر بگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مساحت بال‌های این پهپاد ۴۰ متر است و حداکثر وزن آن هم  ۱۴ تن است ضمن اینکه ۲۲۰ میلیون دلار هم ارزش این پهپاد رادار گریز است و قابلیت پرواز در ارتفاع بیش از ۵۰ هزار پا را دارد.

حسن‌بیگی خاطرنشان کرد: نیروهای سپاه پاسداران با ژرف‌نگری و برنامه‌های ویژه توانستند این پهپاد را طی سال‌های گذشته رهگیری کنند و موشکی که قابلیت ساقط کردن این پهپاد را داشته باشد، بسازند.

وی افزود:‌موشک و سامانه‌ای که نیروهای جان بر کف سپاه توانستند این پهپاد را ساقط کنند ساخت نیروی هوا فضای سپاه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که بالاترین برد موشکی زمین به هوای ایران مربوط به سامانه S300  است و یقین داشتند برد این موشک‌ها به پهپادها نمی‌رسد اما از اینکه جوانان ایرانی سامانه و موشکی ساختند که تا ۷۰ هزار پا برد عملیات دارند.

حسن‌بیگی گفت: آمریکایی‌ها برای اینکه در سامانه‌های رادار دیگران اختلال ایجاد کنند چندین فناوری را در این پهپاد به کار گرفته بودند. این در حالی است که نیروی هواوفضای سپاه و قرارگاه پدافند خاتم الانبیا ارتش، چندین سامانه را برای رصد و ساقط کردن این پهپاد در نظر گرفته بودند.

وی افزود: اینکه پهپاد در کجا سقوط می‌کند اهمیت ندارد ولی آنچه مهم است اصابت پهپاد در آب‌های سرزمین جمهوری اسلامی ایران است. این در حالی است که بزرگترین بندر ایران در آن منطقه واقع بوده و پالایشگاه ستاره خلیج فارس که ۳۶ میلیون لیتر بنزین در روز تولید می‌کند، واقع است. همچنین پالایشگاه بندرعباس و پالایشگاه هرمز می‌توانست خطرهای بزرگی را برای جمهوری اسلامی به بار آورد لذا اقدام شلیک موشک از سوی نیروهای هواوفضای سپاه کاملا به موقع بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها از ساقط شدن پهپاد خود کاملا غافلگیر شدند چرا که تصور آنها داشتن سامانه S300 از سوی ایران بود.

حسن‌بیگی افزود:‌مدارک و مستندات ایران از تجاوز پهپاد آمریکای به آب‌های سرزمین ایران  و تصاویر و اطلاعات ماهواره‌های مختلف که به روسیه، چین، فرانسه و اروپایی‌ها تعلق داشت ورود این پهپاد به حریم جمهوری اسلامی را تائید کرده بودند.

وی گفت: غربی‌ها به هیچ وجه تصور نمی‌کردند نیروی هواوفضای سپاه بسیار دقیق و هوشمندانه عمل کند چرا که تمامی این اقدامات عکسبرداری، فیلبمرداری و سند سازی شده است که قابل ارائه به مجامع بین‌المللی است لذا آمریکایی‌ها کاملا سرگردان شده و ترامپ در هر مقطعی واکنشی متفاوت داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از اقدامات انسان دوستانه و خداپسندانه نیروهای هواوفضای سپاه آن بود که یک هواپیمای آمریکایی دارای ۳۸ سرنشین هم در اطراف این پهپاد آمریکای حضور داشت که پس از تذکر پدافند ایران منطقه را ترک کرد. در صورتی که آن هواپیما برای مقطع و مسافتی در آب‌های سرزمین ایران حضور داشت و قابلیت شلیک به آن هواپیما هم داشتیم اما اقدام انسان دوستانه جمهوری اسلامی باعث شد جو روانی که آمریکایی‌ها در این باره ایجاد کرده بودند علیه خودشان شود.

حسن‌بیگی با بیان اینکه جمهوری اسلامی وقتی مانور فرار پهپاد آمریکایی را رصد کرده و او را در حالتی که ۶ هزار پا اوج گرفته بود، ساقط کرد اما هواپیمای سرنشین دار آمریکا این توانایی اوج گرفتن را نداشت لذا این اقدام خداپسندانه ایران عملیات روانی آمریکای‌ها را گریبانگیر خودشان کرد.

وی گفت: بعد از ساقط کردن پهپاد متجاوز آمریکایی عرصه بین‌الملل هم تغییر کرد و ابرقدرت‌هایی که بعد از جنگ جهانی دوم در سازمان ملل حق وتو داشتند متوجه شدند که یک ابرقدرت دیگری در دنیا به وجود آمده و با آنکه حق وتو ندارد به راحتی می‌تواند از سرزمین منافع خودش دفاع کند و می‌تواند در کنار محور مقاومت منطقه را امن کرده و ناامنی موقتی ایجاد شده توسط سعودی‌ها را به شکست مجبور خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فرمانده یگان پنجم در بحرین به صراحت عنوان کرد که اگر جنگی توسط آمریکا در منطقه آغاز شود شروع کننده آنها خواهند بود اما تمام کننده این جنگ، ایران است. ضمن اینکه این فرمانده آمریکایی اذعان کرد ۱۵ هزار نیروی آمریکایی در تیررس موشک‌های ایران است از سوی دیگر دو ناو عظیمی که آمریکایی‌ها با آن مانور میدهند پس از شروع جنگ غرق خواهند شد.

حسن‌بیگی گفت: امروز روزگار متفاوت شده و آمریکایی‌ها نمی‌توانند ضربه‌ای بزنند و سیلی قاطعانه‌ای دریافت نکرده باشند و اگر روزگاری هواپیمای مسافربری ایران ساقط شد قدرت دفاعی جمهوری اسلامی کم بود و راهی جز شکایت به سازمان ملل نداشتیم تا بتوانیم حق ایرانیان را بگیریم اما امروز در زمین خود دفاع کرده و در برابر هر ضربه چندین سیلی به طرف مقابل خواهیم زد.

وی  خاطرنشان کرد: پس از ساقط شدن این پهپاد قدرت فراوانی به حامیان جمهوری اسلامی در منطقه داده شده است و محور مقاومت دلگرم‌تر شدند که بر همین اساس که استقبال ضعیف و کم دنیا از نشست بحرین با موضوع طرح معامله قرن هم متاثر از این موضوع بودند.آمریکایی‌ها هدف‌گیری پهپاد خود توسط دیگران را غیرممکن می‌دیدند امااین معجزه نشان داد که خداوند پشتیبان مسلمین بوده و خواهد بود. ضمن اینکه رهبر بی‌بدیل جمهوری اسلامی همچون فردی معصوم این کشور را هدایت و پیش خواهد برد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها شیطان بزرگ هستند و شیطان کوچک آنها در منطقه عربستان سعودی است و قطعا در هیچ مقطعی آنها نمی‌توانند متصور شوند عنایت حق تعالی در قبال جمهوری اسلامی و مقاومت چه مواردی است.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «تجلیل از تیم ساقط کننده پهپاد آمریکایی» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 

انتهای پیام/

[ad_2]