[ad_1] عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی: سالانه ۸۴۰ تَن در قم دچار سکته قلبی می شوند به گزارش . دکتر سید فخرالدین حجازی با بیان این که سکته قلبی به مسدود شدن کامل رگ قلب گفته می شود، افزود: سکته قلبی بر اساس نوار قلب، علایم بیمار و آزمایش مشخص می شود که درد […]

[ad_1]

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی: سالانه 840 تَن در قم دچار سکته قلبی می شوند

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی: سالانه ۸۴۰ تَن در قم دچار سکته قلبی می شوند

به گزارش . دکتر سید فخرالدین حجازی با بیان این که سکته قلبی به مسدود شدن کامل رگ قلب گفته می شود، افزود: سکته قلبی بر اساس نوار قلب، علایم بیمار و آزمایش مشخص می شود که درد سینه و تنگی نفس مهمترین علایم بروز آن می باشد.

وی اضافه کرد: فشار خون، چربی خون، مرض قند، سیگار، قلیون، استرس و افزایش سن از جمله عوامل بروز سکته قلبی هستند و برای جلوگیری از آن باید فشار خون و استرس را کنترل و علاوه بر ورزش، رژیم غذایی مناسبی رعایت نمود.

وی با بیان این که سکته قلبی نخستین عامل مرگ و میر در کشور و استان قم است، بیان کرد: در گذشته سکته قلبی بیشتر میان افراد مسن دیده می شد، ولی امروز به دلیل استرس، سبک زندگی و کاهش فعالیت های ورزشی، سکته قلبی میان جوانان نیز رایج شده است.

حجازی با اشاره به این که طرح ۲۴۷ حدود سه سال است در قم اجرا می شود، بیان کرد: بر اساس این طرح واحد ویژه ای در بیمارستان شهید بهشتی قم به صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته راه اندازی شده و بیماران ناشی از سکته قلبی پذیرش و درمان می شوند.

وی با بیان این که هفت تخت سی سی یو در بیمارستان شهید بهشتی ویژه بیماران سکته قلبی است، ادامه داد: در این طرح با اولین مراجعه بیمار، آنژیوگرافی وی انجام و رگ مسدود شده از طریق آنژیوپلاستی یا جراحی قلب باز می شود که این اقدام ها باعث کاهش آسیب به عضله قلب می شود.

وی افزود: در گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد افرادی که سکته قلبی می کردند و با دارو درمان می شدند، دچار آسیب های برگشت ناپذیر می شدند، ولی با اجرای طرح ۲۴۷، این تعداد به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام /۱۱۳

[ad_2]