×
×

مدیرکل میراث فرهنگی قم مطرح کرد
سالیانه ۲.۵ میلیون نفر مسافر خارجی به شهر قم می‌آیند / استان قم نیاز به فرودگاه دارد

  • کد نوشته: 3109
  • عیسی رضایی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به نیاز استان به فرودگاه اظهار کرد:سالیانه ۲.۵ میلیون نفر مسافر خارجی به شهر قم می‌آیند که میانگین اقامت آن‌ها در این شهر دو روز است که در برنامه چشم‌انداز این مدت باید به چهار […]

    سالیانه ۲.۵ میلیون نفر مسافر خارجی به شهر قم می‌آیند / استان قم نیاز به فرودگاه دارد
  • عیسی رضایی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به نیاز استان به فرودگاه اظهار کرد:سالیانه ۲.۵ میلیون نفر مسافر خارجی به شهر قم می‌آیند که میانگین اقامت آن‌ها در این شهر دو روز است که در برنامه چشم‌انداز این مدت باید به چهار روز افزایش پیدا کند.

    به گزارش شهرکریمه عیسی رضایی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به امکانات اقامتی استان اظهار کرد: ۱۰ هزار تخت اقامتی در استان قم داریم که در برنامه چشم‌انداز تعداد تخت‌های اقامتی استان باید به ۳۰ هزار تخت برسد و تحقق این امر نیازمند ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران است.

    وی ادامه داد: سالیانه ۲.۵ میلیون نفر مسافر خارجی به شهر قم می‌آیند که میانگین اقامت آن‌ها در این شهر دو روز است که در برنامه چشم‌انداز این مدت باید به چهار روز افزایش پیدا کند. تعداد مسافرانی داخلی استان قم هم‌اکنون سالیانه ۲۰ میلیون نفر است که در برنامه چشم‌انداز این تعداد باید به ۴۱ میلیون نفر برسد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: نیمی از گردشگران خارجی که وارد کشورمان می‌شوند، به شهر قم هم می‌آیند، اما زیرساخت‌های کافی را در بخش گردشگری در این شهر نداریم و استان قم نیاز به فرودگاه دارد.

    رضایی با اشاره به اشتغال‌زایی بخش گردشگری اظهار کرد: اکنون هفت هزار و ۵۰۰ نفر در بخش گردشگری استان اشتغال به کار دارند که باید تعداد این افراد در برنامه چشم‌انداز به ۱۵ هزار نفر برسد.

    وی با بیان اینکه  اکنون ۶۴ دفتر خدمات مسافرتی در استان قم مشغول به فعالیت است ادامه داد: مشکل اصلی در توسعه گردشگری قم بحث تسهیلات بانکی است، پروژه‌های احداث ۲۷ مکان اقامتی در استان شروع شده که پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها بین ۱۰ تا ۹۰ درصد است. تکمیل این پروژه‌ها می‌تواند هزار و ۱۴۶ نفر اشتغال و ۶ هزار و ۶۰۵ تخت جدید ایجاد کند و پروژه‌های اقامتی استان قم نیاز به بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات دارد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: ۲۱ مجتمع گردشگری در استان قم در حال ساخت است که سرمایه‌گذاری انجام شده در این مجتمع‌ها ۹۴۵ میلیارد تومان است، در صورت احداث این مجتمع‌‌ها ۳ هزار و ۴۵۸ نفر اشتغال و ۵۴۰ تخت جدید ایجاد می‌شود و این مجتمع‌ها نیز به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دارد.

    رضایی با اشاره به مناطق نمونه گردشگری در استان قم اظهار کرد: هم‌اکنون دو منطقه نمونه گردشگری را در استان در دستور کار داریم که ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در آن شده است، ایجاد این مناطق سه هزار اشتغال جدید را برای استان قم به وجود می‌آورد و برای تکمیل دو منطقه نمونه گردشگری استان قم نیاز به ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات است.

    وی ادامه داد: اکنون ۵۰ مورد تأسیسات گردشگری در استان قم در حال احداث است که در مجموع نیاز به ۸۸۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی دارد، نامه‌های زیادی به مدیران بانک‌های مختلف برای ارائه تسهیلات در این خصوص ارسال شده است، اما هیچ کدام از بانک‌ها به جز بانک تجارت برای ارائه تسهیلات به بخش گردشگری قم اعلام آمادگی نکردند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: بانک‌های استان توانایی تأمین نیمی از منابع بانکی موردنیاز برای تکمیل پروژه‌های تأسیسات گردشگری استان را دارند، پروژه‌های بزرگی در بخش گردشگری در استان قم در حال احداث است، از جمله این پروژه‌ها می‌توان به احداث هتل‌های پنج ستاره اشاره کرد.

    رضایی با اشاره به پروژه‌های احداث هتل پنج ستاره در استان قم اظهار کرد: هم‌اکنون هتل پنج ستاره اسلامیان و طباطبایی در خیابان بلوار امین، ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، همچنین احداث هتل ۵ ستاره شهید کاظمی هم در حال پیگیری است.

    وی ادامه داد: پیگیری‌هایی را برای احداث شهرک صنایع دستی، سوغات و گردشگری در استان قم داریم و طرح این شهرک در حال طی مراحل اداری است و زیرساخت‌های مورد نیاز برای مجتمع گردشگری فرقانی هم آماده شده است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در پایان خاطرنشان کرد: از مدیران استان درخواست دارم که بحث منطقه نمونه گردشگری طرلاب تعیین تکلیف شود، همچنین بحث مناطق نمونه گردشگری کهک، حوض سلطان هم در حال پیگیری است.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.