[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، آئین افتتاحیه و رونمایی از سایت جدید پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسایل در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد. در این مراسم که همراه با حضور جمعی از اساتید و فرهیختگان حوزه‌های علمیه بود، حجت الاسلام عباس رفعتی نائینی سخنگوی حوزه‌های علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، آئین افتتاحیه و رونمایی از سایت جدید پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسایل در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این مراسم که همراه با حضور جمعی از اساتید و فرهیختگان حوزه‌های علمیه بود، حجت الاسلام عباس رفعتی نائینی سخنگوی حوزه‌های علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و تلاش‌های چندین ساله خبرگزاری شهرکریمه و پایگاه فقه حکومتی وسایل را ارزشمند توصیف کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فقه حکومتی را حلقه مفقوده علم فقه در حوزه عنوان و تصریح کرد: گرچه چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته ولی همچنان این حلقه مفقوده در علم فقه احساس می‌شود چون فقه حکومتی مقدمه علمی اصل تشکیل حکومت اسلامی است.

در ابتدای این مراسم که با استقبال خوبی از سوی پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی مواجه شده بود، علیرضا داودی سردبیر پایگاه فقه حکومتی وسایل به ایراد گزارشی از آخرین اقدامات پایگاه فقه حکومتی وسایل پرداخت و افق‌های پیش روی این پایگاه را تبیین کرد.

از دیگر سخنرانان این نشست می‌توان به حجج اسلام محسن مهاجرنیا عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، محمدرضا زیبایی نژاد رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده و شیخ عبدالله دقاق رئیس حوزه علمیه بحرینی‌های قم اشاره کرد.

همچنین حجج اسلام سید فرید حاج سید جوادی مدیر مدرسه عالی فقه و اصول و مشاور مدیر حوزه‌های علمیه، سعید بهمنی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، محسن صبوری فیروزآبادی مسؤول دبیرخانه فقه معاصر حوزه، رضا اسلامی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دکتر محمد تقی دشتی مدیر مؤسسه فرهنگی صراط مبین در این مراسم به ایراد بحث و نظر خود پرداختند.

هریک از این اساتید پیشنهاداتی را نیز در ارتباط با ارتقای سطح فعالیت‌های پایگاه فقه حکومتی وسایل مطرح کردند که اخبار تفکیک شده همه سخنرانان از خبرگزاری شهرکریمه منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری شهرکریمه و همچنین جمعی از پژوهشگران پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از دیگر حاضران در این نشست بودند.

یادآور می‌شود، پایگاه فقه حکومتی وسایل با هدف نیل به منویات رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۹۲ در معیت خبرگزاری شهرکریمه آغاز به کار کرده و پس از شش سال فعالیت مستمر امروز شاهد توجه ویژه اصحاب علم و فرهنگ و فقاهت قرار گرفته است.

[ad_2]