– خبر ها استانها – حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهر قم، ، با اشاره به معضلات ترافیکی شهر شهر قم گفت: باید برای رفع کردن مشکلات و گره‌های ترافیکی شهر قم تدابیر اصولی اندیشیده گردد. وی با اشاره به مساله منوریل شهر قم اضافه کرد: منوریل آینه دق شهر […]

– خبر ها استانها –

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهر قم، ، با اشاره به معضلات ترافیکی شهر شهر قم گفت: باید برای رفع کردن مشکلات و گره‌های ترافیکی شهر قم تدابیر اصولی اندیشیده گردد.

وی با اشاره به مساله منوریل شهر قم اضافه کرد: منوریل آینه دق شهر شهر قم هست، واقعیت این بوده که دولت قبلی هزینه ساخت این طرح را متحمل شد اما جانمایی این طرح توسط دولت قبلی نبوده و مشکلات از تصمیم های اشتباه مسئولین استانی متاثر شده هست.

قم| ۵۴ درصد جمعیت دنیا شهرنشین می باشندقم| بازآفرینی بافت‌های کهنه در ۵۴۰ شهر کشور در حال اجرا هست۳۵۰ هزار نفر از مردم شهر قم ساکن بافت‌های کهنه می باشند

نماینده شهر قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جانمایی منوریل شهر قم اشتباه بوده و در مسیری این طرح اجرا شده که جذابیت‌های حمل‌ و نقلی نداشته و هزینه‌های سنگین حفظ بر آن مترتب می‌شود، باید اعتراف کنیم با این طرح گره‌ای از گره‌های ترافیکی شهر شهر قم باز نمی‌شود.

ریاست کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی دنبال کرد: احداث هر یک کیلومتر مترو ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد در حالی‌که برای احداث هر کیلومتر منوریل ۷۰ میلیارد تومان ارزش احتیاج هست و از این منظر نسبت به مترو توجیه‌ پذیرتر هست اما بعضی اشکالات موجود در منوریل علت می‌شود که مترو نسبت به آن توجیه‌ پذیرتر گردد.

نماینده شهر قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واگذاری منوریل به بخش خصوصی و ایجاد جذابیت‌های تفریحی به‌صورت فراخوان ملی یکی دیگر از راهکارها کلیدی در راستای تعیین تکلیف منوریل بوده هست.

ریاست کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی گفته بود: ادامه مترو شهر قم به سمت پردیسان و فرودگاه از طرح‌های مثبتی بوده که باید در مدیریت شهری به آن توجه گردد.

ذوالنور با اشاره به ویژگی‌های مثبت مترو ابراز کرد: عدم‌تغییر چهره شهر، عدم احتیاج به تملک و عدم اشرافیت و مزاحمت‌های اجتماعی و شهری از نتیجه های و ویژگی‌های مثبت مترو هست، ازنظر پدافندی مترو نسبت به منوریل دارای ضریب امنیت بیشتری بوده و اشتغال ایجادشده نیز نسبت به منوریل زیادتر هست.