فرمانده انتظامی استان گفت: موضوع بیوتروریسم یکی از جنگ های نسبتاً مدرن در دنیا است، کم هزینه تر و بی سروصداتر از سایر جنگ ها و تهدیدات بوده و علیه کشورهای مختلف و مستقل مورد استفاده قرار می گیرد. به گزارش شهرکریمه،فرمانده انتظامی استان از اجرای رزمایش مقابله با بیوتروریسم با همکاری بیش از هفت […]

فرمانده انتظامی استان گفت: موضوع بیوتروریسم یکی از جنگ های نسبتاً مدرن در دنیا است، کم هزینه تر و بی سروصداتر از سایر جنگ ها و تهدیدات بوده و علیه کشورهای مختلف و مستقل مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش شهرکریمه،فرمانده انتظامی استان از اجرای رزمایش مقابله با بیوتروریسم با همکاری بیش از هفت دستگاه امنیتی،امدادی با ظرفیت بیش از ۵۰۰ نفر برای اولین بار در سطح استان خبر داد.

سردار ” کاظم مجتبایی” اظهار داشت: رزمایش بیوتروریسم برای اولین بار در سطح استان با همت و همکاری مشترک پلیس و دستگاه های امدادی و  مدیریت عالی استانداری برگزار شد.

وی افزود:  در این رزمایش، بیش از هفت دستگاه امنیتی و امدادی با ظرفیت بیش از ۵۰۰ نفر به اجرای این رزمایش می پردازند که اهداف بسیار مهمی هم دارد.

سردار مجتبایی اضافه کرد: می دانیم که جنگ های دشمن دیگر فقط در جنگ های کلاسیک و متقابل خلاصه نمی شود، بلکه همواره به دنبال رویه ها و جنگ هایی است که بتواند با کم ترین هزینه، بیشترین تهدید و آسیب را به کشورها ما وارد سازند.

فرمانده انتظامی استان گفت: ایجاد آمادگی در سطح استان و کشور یک ضرورت است که دستگاه های امنیتی ،انتظامی و هم امدادی در برابر این گونه تهدیدها باید هوشیار باشند و در واقع یک بازآوری است که توان دستگاه های امدادی و انتظامی، سنجش و تثبیت می شوند.

سردار مجتبایی ابراز داشت:  منشور تعاملی، توان و قدرت دستگاه های هدف، که در این رزمایش حضور دارند می تواند دوباره تجربه شده و یک هماهنگی، و تعامل و ارتباط قوی تری برای مقابله با این گونه تهدیدات بوجود آید، در هر حال این رزمایش که برای اولین بار در سطح استان برگزار می شود باید بتواند تمامی دستگاه های امنیتی ، انتظامی و امدادی را در برابر چنین پدیده هایی آماده تر نگهدارد تا بتوانند بخوبی مقابله کنند.

استاندار قم نیز در حاشیه این رزمایش گفت: کشور و ملت ما روز به روز با پیچیدگی های حرکاتی که دشمنان علیه منابع ما به کار می برند، روبرو است که یکی از آنها تهدید بیوتروریسم است.

مهندس ” مهدی صادقی” افزود: این رزمایش برای آماده سازی در جهت پیشگیری ، مقابله در برابر حوادث و حملات ناگهانی دشمن است و خوشبختانه به نظر می رسد اقدام بسیار خوبی در این راستا انجام شده است، بنابراین بایستی همیشه آمادگی خود را حفظ کنیم و برای هر گونه تهدید آماده باشیم.