×
×

سرمایه گذاران روسی ارزهای مجازی را به طلا ترجیح می‌دهند- اخبار اقتصاد جهان – . شهرکریمه

  • کد نوشته: 35917
  • [ad_1]  به گزارش خبرنگار شهرکریمه به نقل از راشا تودی، در حالیکه طلا یک سرمایه‌گذاری ایمن به شمار می رود ولی سرمایه‌گذاران روسی در حال حاضر چنین تفکری ندارند و ترجیح می دهند گزینه های دیگر مثل ارزهای مجازی را امتحان کنند.  جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی شهرکریمه […]

    سرمایه گذاران روسی ارزهای مجازی را به طلا ترجیح می‌دهند- اخبار اقتصاد جهان – . شهرکریمه
  • [ad_1]

     به گزارش خبرنگار شهرکریمه به نقل از راشا تودی، در حالیکه طلا یک سرمایه‌گذاری ایمن به شمار می رود ولی سرمایه‌گذاران روسی در حال حاضر چنین تفکری ندارند و ترجیح می دهند گزینه های دیگر مثل ارزهای مجازی را امتحان کنند.

     جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی شهرکریمه بخوانید

     تحقیقات شورای جهانی طلا نشان می دهد کمتر از یک پنجم سرمایه گذاران روسی یعنی فقط ۱۶ درصد از آنها طلا و سکه دارند و بیشتر آنها موافق ایده سرمایه گذاری در فلز زرد هستند. این شورا نتایج این تحقیقات را که سال گذشته بر اساس مصاحبه با بیش از ۲۰۰۰ سرمایه‌گذار انجام شد، در اوایل همین هفته منتشر کرد.

    نظرسنجی از این سرمایه‌گذاران نشان داد حساب‌های پس انداز به خاطر در دسترس بودنشان محبوب ترین روش سرمایه گذاری در روسیه هستند. ارز خارجی دومین و مطلوب ترین روش سرمایه گذاری است. ۷۸ درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند پس انداز خود را به صورت دلار آمریکا و ۵۶ درصد به صورت یورو نگهداری می‌کردند. بخش املاک و بیمه عمر در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

    ارزهای مجازی که برخی آن را یک سرمایه‌گذاری مخاطره آمیز می دانند، روز به روز محبوبیت بیشتری در میان سرمایه گذاران روسی پیدا می‌کنند. ارزهای مجازی به خاطر دسترسی آسان و مخصوصاً آنلاین جای طلا را در سبد سرمایه گذاری سرمایه‌گذاران گرفته اند.

     تحلیلگران شورای جهانی طلا می گویند این فلز گرانبها دیگر مانند گذشته در روسیه مرسوم نیست ولی سرمایه گذاران هنوز آن را کنار نگذاشته اند و ۵۷ درصد از کسانی که در مطالعات این شورا شرکت کرده بودند می گویند همچنان در طلا سرمایه گذاری می‌کنند. در حالیکه بیشتر شرکت‌کنندگان در این مطالعه عقیده دارند طلا هیچ‌گاه ارزش خود را از دست نمی‌دهد و دو سوم از آنها می‌گویند طلا یک سرمایه‌گذاری ایمن در برابر نوسانات ارزی و تورم است، ولی ۲۰ درصد اعلام کردند دیگر هیچ فلز زردی نمی‌خرند.

     شورای جهانی طلا دریافت یکی از دلایل اصلی توقف سرمایه‌گذاری روسها در طلا این است که روسیه بالاترین نرخ مالیات بر ارزش افزوده را در شمش طلا دارد (۲۰ درصد). این شورا عقیده دارد شرایط فعلی با گذشت زمان بهبود می یابد و امیدوار است که دولت روسیه قانونی برای برداشتن مالیات بر ارزش افزوده از شمش‌های طلا وضع کند تا تقاضا افزایش یابد.

     انتهای پیام/۱۰۸

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.