به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از مشرق، ، آیت الله علیرضا اعرافی عصر شنبه در دیدار با تهیه کننده و بازیگران سریال سر دلبران با تقدیر از ساخت این سریال و پخش آن در ماه مبارک رمضان، گفت: حوزه علمیه از سریال ها و هنرهایی که نماد هنر دینی و مردمی می باشند […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از مشرق، ، آیت الله علیرضا اعرافی عصر شنبه در دیدار با تهیه کننده و بازیگران سریال سر دلبران با تقدیر از ساخت این سریال و پخش آن در ماه مبارک رمضان، گفت: حوزه علمیه از سریال ها و هنرهایی که نماد هنر دینی و مردمی می باشند تقدیر می کند هرچند که دغدغه های مد نظر نیز در نشست های صمیمی باید بیان گردد.

زیادتر بخوانید:

جذاب ترین سریال دهه نود سیما، از شبکه افق پخش می گردد تصویر/ جلسه نقد و ارزیابی سریال «سرّ دلبران»

وی گفت: اثر سر دلبران سریال ارزشمندی بود که به چند مبحث با اهمیت پرداخته که روحانیت و مسجد من جمله آنهاست.

آیت الله اعرافی عنوان نمود: در مقاله روحانیت و حوزه باید بیان کنیم که در طول تاریخ این مبحث برای شیعیان راهبردی بوده هست و باید پذیرفت که هنوز کار جامع و راهبردی برای این نهاد انجام نگرفته هست.

وی ابراز داشت: یکی از اقداماتی که در حوزه علمیه در پی آن هستیم پررنگ کردن و بازشناسی نقش روحانیت در طول تاریخ هست که این مباحث در مرکز پژوهش ها راهبردی حوزه که جدیداً راه اندازی شده دنبال می گردد.

تدوین بیشتر از ۴۰۰ اثر و انتهاء نامه در مورد روحانیت

وی دنبال کرد: در مقوله حوزه و روحانیت مباحث مهمی در دستور کار قرار دارد که عارضه شناسی نقش های روحانیت من جمله آنهاست که در این راستا ۲۴۰ نقش برای روحانیت استخراج شده و زنجیره ای از پژوهش ها و طرح ها برای مبحث روحانیت در دستور کار هست.

وی با اشاره به نقش با اهمیت مسجد در جامعه اسلامی، بیان داشت: مسجد می بایست نقش اتحاد آفرین در جامعه ایفا کند که در این صورت منتج به بالا بردن جامعه و برطرف مشکلات خواهد گردید و ما در حوزه در مورد مساجد طرح آمایشی را در حال ارزیابی داریم تا نگاه کنیم نیازهای جامعه به مسجد چه میزان هست.

پایگاه هنر دینی در ایران هست

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد محور های مساجد برنامه ای آمده هست که البته ما اعتقاد داریم مردمی بودن مساجد، امام جماعت محور بودن و خصوصیات اجتماعی در این طرح می بایست مد نظر قرار گیرد.

آیت الله اعرافی گفت: امروز در عرصه هنر قدسی وضع خوبی داریم و به گفته هنرمندان و اندیشمندان خارج از کشورها پایگاه هنر دینی در ایران هست.