[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهنام نظری شامگاه یک‌شنبه در نخستین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه با وجود خسارت‌ها و خبرهای تلخی که در ابتدای سال گذشته از چند استان در ارتباط با سیل داشتیم ولی […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهنام نظری شامگاه یک‌شنبه در نخستین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه با وجود خسارت‌ها و خبرهای تلخی که در ابتدای سال گذشته از چند استان در ارتباط با سیل داشتیم ولی با توجه به شرایط بحرانی در قم اخبار بدی از این استان نداشتیم و این حاصل تدبیر و مدیریت ستاد بحران این استان بود.

وی با تأکید بر اینکه باید به سمتی برویم که مردم در مدیریت بحران سهیم باشند و سطح تاب آوری آن‌ها بیشتر شود،‌ گفت: باید با فرهنگ‌سازی مردم را برای شرایط بحران و در زمان حوادث آماده کنیم.

رئیس مرکز توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه طرح دادرس در مدارس برای آمادگی دانش آموزان در زمینه بحران اجرا شده است، گفت: این طرح با مهارت‌های هشت گانه در زمینه پناه گیری، خروج اضطراری، اطفای حریق و احیای قلب و عروق و پانسمان و آتل بندی و ارزیابی‌های حیاتی به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

قانون جدید مدیریت بحران

وی تصریح کرد: در قانون جدید مسئولیت بحران و مدیرت آن بر عهده همه دستگاه‌های اجرایی گذاشته شده و همه مدیران اجرایی در مدیریت بحران و کاهش خسارت‌ها در زمان حوادث غیر مترقبه است در حالی که در گذشته این مسئولیت تنها بر عهده فرماندار و مدیریت بحران هر استان بود.

نظری در ادامه افزود: در قانون جدید ردیف بودجه مناسبی برای دستگاه‌های اجرایی هر استانی برای پیشگیری و مدیریت و هم‌چنین مقابله با این چالش در نظر گرفته شده است و در پایان هر سال دستگاه‌ها در این زمینه پایش و ارزیابی خواهند شد و هر استاندار به عنوان رئیس ستاد بحران باید راهکارها و برنامه‌های خود ارائه دهند.

وی در پایان گفت: با توجه به این که کشور ما جزو ۱۰ استان بحرانی در دنیا به شمار می‌رود ۵ سند راهبرد ملی برای مدیریت بحران تدوین شده است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خوب دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور قرار است اجرایی شود.

[ad_2]