غلامرضا نورمحمدی مدیر گروه پزشکی مؤسسه مبحث شناسی احکام فقهی شهر قم در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه به گفته امیر‌المؤنین حضرت علی (ع)، روزی که مسلمان گناه نکند آن را روز عید هست به عرضه توصیه‌هایی برای مسافرت‌های نوروزی پرداخت.وی تصریح نمود: اگر توصیه‌های قرآن کریم مبنی بر رعایت حقوق دیگران و فرموده […]

بهارانه 1 فروردین///سفارش به مسافران نوروزی در رانندگی از منظر قرآن غلامرضا نورمحمدی مدیر گروه پزشکی مؤسسه مبحث شناسی احکام فقهی شهر قم در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه به گفته امیر‌المؤنین حضرت علی (ع)، روزی که مسلمان گناه نکند آن را روز عید هست به عرضه توصیه‌هایی برای مسافرت‌های نوروزی پرداخت.
وی تصریح نمود: اگر توصیه‌های قرآن کریم مبنی بر رعایت حقوق دیگران و فرموده حضرت علی (ع)، مبنی دست نزدن به معصیت را به عنوان نقشه راه زندگی خود مد نظر داشته باشیم می‌توان از آن برای محافظت تندرستی و امنیت خود در مسافرت‌های نوروزی مد نظر داشته باشیم.
نورمحمدی گفته بود: مهم‌ترین مبحث در این ارتباط مساله رانندگی و رعایت حریم دیگران و احترام به قوانین رانندگی و البته احترام به طبیعت هست هست اگر ما مرتکب خلاف در رانندگی نشده و به دیگران آزار نرسانیم آن روز امکان دارد عید ما کامل گردد چون که مرتکب معصیت نمی‌شویم.
وی تصریح کرد: تخلف های رانندگی از مصادیق معصیت‌های بسار ریز فردی بوده که جنبه اجتماعی به خود پیدا کرده و گاه تندرستی، جسمی، روحی، اجتماعی و حتی معنوی اشخاص را تحت اثرگذاری قرار می‌دهند و مبدل یک معصیت بزرگتر می‌شوند.

این محقق قرآن و تندرستی در ادامه به مبحث تغذیه در مسافرت نوروزی پرداخت و گفته بود: یکی از مواردی که درباره تغذیه وجو دارد این هست که که در کمال تأسف مواد سالم و مناسب برای تغذیه در بخش عرضه مواد غذایی نداریم، در کمال تأسف زیادی از غذا‌های عرضه شده نه از استاندارد‌های دین برخوردارند و نه اینکه مبانی طیب بودن و حلیت را دارا می باشند.
نورمحمدی تصریح کرد: اگر بتوان غذای عزیمت خود را خود تهیه کرده و از آن استفاده نماییم یکی از با اهمیت ترین نکات بهداشت تغذیه را رعایت کرده‌ایم. به مسافران در عزیمت سفارش می‌شود غذا را سبک‌تر خورده و از غذا‌های کم حج استفده کنند