[ad_1] به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرکریمه، حضرت علی نسبت به فرزند خود امام حسن مجتبی می‌فرمایند: فرزندم! من هر چند عمر پیشینیان را یک جا نداشته‏‌ام، ولى در اعمال آنها نظر افکندم، در اخبارشان اندیشه نمودم، و در آثارشان به سیر و سیاحت پرداختم، آن چنان که گویى همچون یکى از آنها شدم، بلکه […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرکریمه، حضرت علی نسبت به فرزند خود امام حسن مجتبی می‌فرمایند: فرزندم! من هر چند عمر پیشینیان را یک جا نداشته‏‌ام، ولى در اعمال آنها نظر افکندم، در اخبارشان اندیشه نمودم، و در آثارشان به سیر و سیاحت پرداختم، آن چنان که گویى همچون یکى از آنها شدم، بلکه گویى من به خاطر آنچه از تجربیات تاریخ آنان دریافته‏‌ام با اولین و آخرین آنها عمر کرده‌‏ام.

القای فرهنگ ماشینی غرب برای ملت‌های جهان تحت عنوان ماشین زمان یکی از بازی‌های فریب ملت‌هاست؛ زیرا کتاب‌های تاریخی سیر و سفر در کنار آراء و افکار پیشنیان را فراهم می‌سازد تا آن‌ها را در زندگی امروزمان به کار بگیریم و زندگی بهتری را رقم بزنیم.

 

روایت تفکر، فرهنگ و تمدن

 

روایت فرهنگ، تفکر و تمدن

دوره ۵ جلدی روایت فرهنگ، تفکر و تمدن که توسط نشر معارف تألیف شد، به بررسی فرهنگ، تفکر و تمدن در طول تاریخ از آغاز آفرینش تا دوران معاصر می‌پردازد و ابعاد تمدن‌ها و فرهنگ‌های مختلف را در ۵ دوره آغاز تا قرون وسطی،‌ از ظهور اسلام تا تمدن اسلامی، از رنسانس تا روشنگری، از مدرنیته تا جنگ جهانی دوم و از اعتراض‌های مدرن تا کنون را بررسی می‌کند.

 

تاریخ سیاسی تشیع

 

تاریخ سیاسی تشیع

دوره ۵ جلدی تاریخ سیاسی تشیع نوشته روح الله حسینیان اثری تاریخی است که سیر رشد و پیشرفت سیاسی شیعه را از شکل‌گیری و زمان حضرت علی(ع) تا زمان پهلوی بررسی می‌کند؛ عناوین این دوره پنج جلدی شامل بررسی ۵ عصر امامت، مرجعیت، قدرت مرجعیت، واگرایی مرجعیت و جهاد مرجعیت است.

تفکر، فرهنگ و ادب، تمدن

کتاب تفکر، فرهنگ و ادب، تمدن به قلم اسماعیل شفیعی سروستانی، جلد دوم مجموعه مطالعات فرهنگی از نشر هلال به بررسی مدنیت در گذشته و حال، جایگاه فرهنگ و نسبت آن با مدنیت، جایگاه انسان و منشاء بی‌قراری‌ها و در آخر مدینه فاضله و تعریف آرمانی از جهان در عصر غیب و ظهور می‌پردازد.

 

تفکر، فرهنگ و ادب، تمدن

 

این کتاب نسبت موضوع تفکر را با فرهنگ تمیز می‌دهد و نتیجه مادی آن را که همان تمدن و ساخت شهرها است، به نمایش می‌گذارد، در واقع معماری یکی از نشانه‌هایی است که لایه پنهان فرهنگ جامعه را عیان و عریان به تصویر می‌کشد، تمدن حکم واقعی فرهنگ پنهان جامعه است.

 

فروغ ابدیت

 

فروغ ابدیت

کتاب‌ فروغ ابدیت نوشته آیت الله جعفر سبحانی، تحلیل کاملی از زندگی حضرت محمد (ص) ارائه می‌کند و در ۲ جلد و ۶۵ فصل است که شرایط زندگی عرب‌های پیش از اسلام و شبه جزیره عربستان، نیاکان پیامبر،‌ میلاد پیامبر، جوانی، بعثت و حوادث سال اول تا یازدهم هجرت پیامبر(ص) را با تحلیل و توضیح روایت کرده است.

 

شیعه پاسخ می‌گوید

 

شیعه پاسخ می‌گوید

آیت الله مکارم شیرازی به عنوان یکی از مراجع تقلید تشیع در کتاب شیعه پاسخ می‌گوید، تلاش دارد تا شبهاتی که با گسترش وهابیت در جهان اسلام به شیعه ایراد شده را پاسخ دهد؛ گفتنی است این کتاب توسط احمد الحرز به زبان عربی ترجمه و توسط مدرسه امام علی بن ابیطالب(ع) به چاپ رسید.

 

بنی‌اسماعیل، بنی‌اسرائیل و آخرالزمان

 

بنی اسماعیل، بنی اسرائیل و آخر الزمان

بنی اسماعیل، بنی اسرائیل و آخر الزمان نام کتاب دیگری از اسماعیل شفیعی سروستانی که از نشر هلال به چاپ رسیده است که به اختلافات این دو قوم ریشه‌دار می‌پردازد؛ شفیعی سروستانی سعی کرده این اختلافات را در حیطه فرهنگی و تمدنی بررسی کند و به تأثیرات این دو قوم در طول تاریخ بپردازد.

 

کربلا، مبارزه با پوچی‌ها

 

کربلا، مبارزه با پوچی‌ها

کربلا مبارزه با پوچی‌ها عنوان کتابی است که از مجموعه سخنرانی‌های اصغر طاهرزاده در ایام محرم سال ۱۳۷۷ و ۱۳۷۸ تدوین شده و به سؤالاتی که ممکن است پیرامون حادثه کربلا ذهن ما را درگیر کرده است بپردازد و به آن‌ها پاسخ بدهد، همچنین این واقعه را به‌عنوان معیاری برای عمل‌کرد جامعه و انقلاب اسلامی قرار داده است.

 

ک/ سفر به اعماق تاریخ

 

نظریه توطئه و فقر روش‌شناسی در تاریخ نگاری معاصر

کتاب نظریه توطئه و فقر روش شناسی در تاریخ‌نگاری معاصر به قلم عبدالله شهبازی سعی کرده تا مرز میان توطئه واقعی و توهم توطئه را تفکیک کند و روشی درست را ارائه بدهد؛ شهبازی در بخشی از کتاب گفت‌وگو با حسینعلی نوذری،‌ حسین آبادیان و سید مجید میرمنتهایی را برای تکمیل بحث خود آورده است.

زرسالاران یهودی و پارسی؛ استعمار بریتانیا و ایران

یهودیان، کانون‌های ثروت و به طور مشخص صهیونیسم جهانی تا امروز برای دست اندازی، استعمار و بهره کشی از کشورهای مختلف از هر وسیله‌ و نیرنگی استفاده کرده‌اند؛ عبدالله شهبازی در کتاب زرسالاران یهودی و پارسی،‌ استعمار بریتانیا و ایران از دودمانی سخن می‌گوید که از قتل و عام کودکان نیز سیراب نمی‌شوند و به دنبال استثمار جهان هستند سخن می‌گوید.

 

زرسالاران یهودی و پارسی، استعمار بریتانیا و ایران

 

بدون شک این ۵ جلد کتاب سنگین می‌تواند دروازه جدیدی از تاریخ معاصر جهان را به روی شما بگشاید، از کمپانی هند شرقی تا سازمان‌هایی که به کشورهای منطقه نفوذ می‌کنند تا سرمایه‌های آن را در استعمار فرانو به غارت ببرند، این کتاب خواندنی را از دست ندهید.

 

دشمن شدید

 

دشمن شدید

دشمن شدید کتاب سه جلدی است که از آِغاز آفرینش تا پیامبری حضرت محمد(ص) به جریان نفوذ یهود و تلاش آن‌ها برای انحراف جریان حق و جایگزینی آن با جریان باطل می‌پردازد. محوریت جلد اول این کتاب تاریخ انبیاء است که در جلد دوم به جریان نفوذ بعد از رحلت پیامبراکرم(ص) می‌پردازد و نقاب از چهره خائنان بر می‌دارد.

جلد دوم که به مهار انحراف مشهور است، صحنه‌های از نفوذ در ساختار اسلام را به تصویر می‌کشد و ادبیات مقابله پیامبر با این جریان و خط فکری باطل را ترسیم می‌کند، در جلد سوم نیز به این مسیر ادامه می‌دهد و تا پایان بنی امیه ادامه پیدا می‌کند. /۸۸۲/ ۵۰۲/

[ad_2]