[ad_1]  به گزارش خبرنگار شهرکریمه به نقل از سی ان بی سی، سهام شرکت SMIC، بزرگترین تولید کننده ریز تراشه در چین ۱۹ درصد کاهش یافت. این اتفاق پس از آن روی داد که دولت آمریکا اعلام کرد در فکر وضع محدودیت های صادرات علیه این  شرکت است.  ارزش سهام این شرکت امروز در ساعت […]

[ad_1]

 به گزارش خبرنگار شهرکریمه به نقل از سی ان بی سی، سهام شرکت SMIC، بزرگترین تولید کننده ریز تراشه در چین ۱۹ درصد کاهش یافت. این اتفاق پس از آن روی داد که دولت آمریکا اعلام کرد در فکر وضع محدودیت های صادرات علیه این  شرکت است.

 ارزش سهام این شرکت امروز در ساعت ۱۱:۳۰ صبح به وقت محلی، ۱۹٫۷۵ درصد در بورس هنگ کنگ کاهش یافت. سهام شرکت SMIC در بورس شانگهای ۹٫۲ درصد کاهش داشت.

 وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی قرار دادن این شرکت در لیست سیاه وزارت بازرگانی است. سخنگوی این وزارتخانه تاکید کرد اگر این اتفاق بیفتد تمام محصولات صادراتی به این شرکت تحت بازرسی دقیق قرار می گیرند.

چین تاکید زیادی بر توسعه صنعت داخلی نیمه رساناها دارد. اهمیت این صنعت برای چین در بحبوحه جنگ تجاری با آمریکا بیشتر شده است. شرکت SMIC که ریش تراشه تولید می کند، از نظر فناوری هنوز به پای شرکت TSMC تایوان و سامسونگ کره جنوبی نرسیده است.

این شرکت همچنین برای تامین تجهیزات تولیدی خود وابسته به آمریکاست و اگر به لیست سیاه این کشور اضافه شود، به تولید آن آسیب خواهد رسید.

 آمریکا از این لیست سیاه برای هدف قرار دادن شرکت های دیگری مانند هواوی و چند شرکت هوش مصنوعی هم استفاده کرده است.

 وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی مشارکت این شرکت سازنده ریز تراشه در تجهیزات نظامی و دفاعی چین است. SMIC این اتهام را رد کرده است.

 انتهای پیام/۶

[ad_2]