[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، نرگس جعفری در شانزدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی و کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا که در تالار شهید آوینی قم برگزار شد، با اشاره به تدوین دستور العمل بهداشتی برای ۶ رسته از اصناف بیان کرد: رعایت این دستورالعمل‌ها بر همه اصناف لازم و […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، نرگس جعفری در شانزدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی و کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا که در تالار شهید آوینی قم برگزار شد، با اشاره به تدوین دستور العمل بهداشتی برای ۶ رسته از اصناف بیان کرد: رعایت این دستورالعمل‌ها بر همه اصناف لازم و ضروری است.

وی از اعمال برنامه‌های سخت گیرانه برای برخی اصناف مانند نانوایی‌ها خبر داد و عنوان کرد: در نظارت‌های مستمری که بر عملکرد نانوایی‌ها صورت می‌گیرد سهمیه آرد ۸۰ نانوایی در قم به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی در ارتباط با پیشگیری از کرونا قطع شده است.

مدیرگروه بهداشت محیط و سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ۲ هزار نظارت مستمر از فعالیت نانوایی‌ها از ابتدای امسال تا کنون در قم، بیان کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد حدود ۵۰ درصد از نانوایی‌ها به رعایت موازین بهداشتی برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا پایبند نیستند که برنامه‌های سخت گیرانه‌ای نسبت به آنها انجام می‌شود.

فعالیت بیش از ۷۰۰ نانوایی در قم

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ نانوایی در قم فعال است، گفت: به این نانوایی‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده است و نانوایی‌هایی که رعایت نکنند با آنها به صورت جدی برخورد می‌شود.

جعفری با تأکید بر اینکه ویروس کرونا به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده و در آینده نیز ممکن است ادامه داشته باشد، بیان کرد: هرچند این امکان وجود دارد که از شدت همه‌گیری این ویروس در آینده کمتر شود اما سبک زندگی مردم تغییر خواهد کرد و دستورالعمل‌های بهداشتی نیز برهمان اساس تعیین خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت فاصله‌گذاری هوشمند برای تمام فعالیت‌های اجتماعی، گفت: برای همه برنامه‌های زندگی مانند خرید، عبادت و انجام کارهای مالی دستورالعمل‌هایی تدوین شده است.

مدیرگروه بهداشت محیط و سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر اینکه در تلاش هستیم تا وضعیت اقتصادی مردم را که با شیوع کرونا آسیب دیده است را رونق بخشیده و در کنار آن با این بیماری نیز مبارزه کنیم.

کمتر از نصف جمعیت قم در مرحله دوم غربالگری شدند

وی با اشاره به شروع غربالگری سلامت در مرحله دوم، گفت: در این مرحله کمتر از نیمی از جمعیت استان قم غربالگری شدند.

جعفری به نگرانی‌هایی که در ارتباط با ویروس کرونا وجود دارد و از دغدغه‌های مهم متولیان سلامت محسوب می‌شود، اشاره و بیان کرد: نگرانی از دست دادن حساسیت‌های مردم نسبت به این ویروس از مهم‌ترین دغدغه‌های متولیان سلامت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم باید بدانند کرونا تمام نشده و نگرانی‌ها همچنان وجود دارد، عنوان کرد: از مردم درخواست داریم پاسخگوی تماس مشاورهای مرکز بهداشت باشند.

[ad_2]