نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با اشاره به تصویب قانون تحریم های ده ساله علیه ایران در سنای آمریکا و نقض برجام، خواستار واکنش عملی مسؤولان در برابر این نقض عهد شد. آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ، با اشاره به تصویب قانون تحریم های ده ساله علیه […]

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با اشاره به تصویب قانون تحریم های ده ساله علیه ایران در سنای آمریکا و نقض برجام، خواستار واکنش عملی مسؤولان در برابر این نقض عهد شد.

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ، با اشاره به تصویب قانون تحریم های ده ساله علیه ایران در سنای آمریکا و نقض برجام، خواستار واکنش عملی مناسب مسؤولان در برابر این نقض عهد شد.

نقض برجام نشانه خوی استکباری و ظالمانه آمریکا است

وی افزود: نقض برجام و تمدید تحریم ها نشانه بدعهدی، خوی استکباری، ظالمانه و زورگویانه آمریکایی ها است، کنگره یعنی دو مجلس نمایندگان و سنا تقریبا به اتفاق آرا چه جمهوری خواه و چه دموکرات این قانون را تصویب کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: سخنگوی کاخ سفید می گوید که ما اطمینان می دهیم قدرت تمدید تحریم ها را داریم و این بد عهدی را در روز روشن به رخ می کشد، بر اساس قانون آمریکا اگر کنگره با بیش از دو سوم آرا تصویب کند اوباما چه وتو کند و چه نکند قانون آنها زمینه اجرایی پیدا می کند.

وی ادامه داد: وتو و تعلیق یک رییس جمهور دو ماه تا دو ماه و نیم بیشتر اثر ندارد و دوباره اینها می توانند بر قانون وتو شده اصرار کنند و البته تا دوماه دیگر که اوباما نیست؛ طراحی اینها برای به فلج کشاندن نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران است.

اقدام متقابل جمهوری اسلامی پشیمان کننده خواهد بود

آیت الله کعبی با بیان این که آمریکایی ها با این اقدام ظالمانه و قلدر مآبانه در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران به فلج کشیده می شوند، ابراز داشت: اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران برای آنها پشیمان کننده خواهد بود.

وی عنوان کرد: باید بگوییم در بحث مذاکرات هسته ای دو تجربه نا موفق داشتیم، یکی تعلیق هسته ای است و مورد دوم برجام است، بر اساس ضرب المثل هرکس بخواهد این تجربه را دوباره تکرار کند پشیمان می شود، متأسفانه مبنای مذاکرات با آمریکا بر پایه غلط تلاش برای اعتماد سازی و جلب اعتماد آمریکایی ها و کشورهای مدعی اروپایی واقع شده است.

تلاش برای جلب اعتماد مستکبران و گره زدن گشایش اقتصادی با رفع تحریم؛ مبانی غلط مذاکرات

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این موضوع مبنایی غلط است، مسأله دوم مبنای گره زدن گشایش اقتصادی با موضوع انرژی هسته ای و رفع تحریم ها است، در حالی که مسأله آمریکایی ها با نظام مقدس جمهوری اسلامی مسأله انرژی هسته ای نبوده است.

وی اضافه کرد: آنها با اصل انقلاب اسلامی دشمنی دارند و از مذاکرات به عنوان یک راهبرد برای به ستوه آوردن ملت و نظام، تلاش برای فرسایشی کردن مذاکرات و در نهایت عقب نشینی از اصول انقلاب اسلامی استفاده می کنند.

آیت الله کعبی با بیان این که رهبر معظم انقلاب ضمن این که از همان ابتدا فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست دست دولتمردان را به عنوان یک تجربه برای مذاکره باز گذاشتند، گفت: حتی در جاهایی هم از تیم دیپلماسی به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی حمایت صریح و قاطع کردند اما ایشان هرگز نسبت به آمریکا اعتماد نکردند و به عنوان یک تجربه برای مذاکرات اجازه دادند.

سوء تدبیرها سبب انباشت مشکلات و سوء استفاده یک عده مرفه بی درد شد

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره توصیه می کردند که تیم مذاکره کننده و دولت مذاکرات را پلی برای استیفای حقوق ملت ایران قرار دهند و بین مذاکرات هسته ای و استحکام درون زای انقلاب اسلامی برپایه اقتصاد مقاومتی تفکیک کنند اما متأسفانه این کارها نشد.

عضو جامه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این امروز دلار قیمت سرسام آوری پیدا کرده که از قیمت دلار در دولت گذشته هم بالاتر رفته است، اظهار داشت: رکود بی سابقه اقتصادی، بیکاری فزاینده و متأسفانه فساد اقتصادی و مسأله حقوق های ظالمانه نجومی و  افزون بر این ها احیانا سهل انگاری و ندانم کاری و حاشیه سازی های بی مورد و سوء تدبیرها سبب انباشت مشکلات و سوء استفاده یک عده مرفه بی درد از فضای حاشیه سازی برای انباشت ثروت شد.

وی ادامه داد: از جمله اتفاقاتی که افتاد شکاف طبقاتی بین فقیر و غنی بر اثر ترویج روحیه اشرافی گری است؛ بنابراین حاصلی از این مذاکرات و برجام نداشتیم و باید بگوییم سرانجام بد فرجام برجام باید درس عبرتی برای کسانی شود که تلاش می کنند اعتماد قدرت های مدعی همانند آمریکا را به دست بیاورند.منبع: رسا