×
×

سومین آزمون علمی سراسری حوزه‌های علمیه هند برگزار شد

  • کد نوشته: 20650
  • [ad_1] به گزارش خبرگزاری شهرکریمه، آزمون علمی سراسری حوزه‌های علمیه به منظور آگاهی از میزان اثربخشی فرایند آموزشی و عملکرد تحصیلی طلاب حوزه‌های علمیه هندوستان، به صورت هماهنگ در بیش از ۷۶ حوزه علمیه و مشارکت ۲۵۴۷ نفر از طلاب برگزار گردید. از اهداف این آزمون می‌توان به ارزش‌یابی علمی و اطلاع از میزان […]

    سومین آزمون علمی سراسری حوزه‌های علمیه هند برگزار شد
  • [ad_1]

    به گزارش خبرگزاری شهرکریمه، آزمون علمی سراسری حوزه‌های علمیه به منظور آگاهی از میزان اثربخشی فرایند آموزشی و عملکرد تحصیلی طلاب حوزه‌های علمیه هندوستان، به صورت هماهنگ در بیش از ۷۶ حوزه علمیه و مشارکت ۲۵۴۷ نفر از طلاب برگزار گردید.

    از اهداف این آزمون می‌توان به ارزش‌یابی علمی و اطلاع از میزان پیشرفت تحصیلی طلاب، ایجاد فضای رقابت سالم علمی طلاب حوزه‌های علمیه، شناسایی وضعیت آموزشی حوزه‌های علمیه و رتبه‌بندی علمی مدارس وابسته به المصطفی، شناسایی ممتازین و استعدادهای برتر به منظور حمایت بیشتر و… نام برد.

    شایان ذکر است ۲۵۴۷ طلبه از ۷۶ مدرسه در سه سطح، به ترتیب سطح اول ۱۲۳۴ نفر، سطح دوم ۹۱۵ نفر و سطح سوم ۳۹۸ نفر در این آزمون امتحان شرکت کردند.

    موضوعات اصلی آزمون شامل فقه، اصول، عقاید، تفسیر، نحو، صرف، تجوید و اخلاق بود و استادان نمایندگی المصطفی فرایند آن را از قبیل طراحی و تدوین پرسش‌ها انجام دادند.

    گفتنی است برای همه طلاب شرکت‌کننده در آزمون کارنامه صادر خواهد شد و به طلابی که امتیاز ۷۰ به بالا به دست آورند، گواهی قبولی در آزمون علمی اعطا می‌گردد. همچنین به نفرات اول تا سوم در همه سطوح، جوایزی نیز اعطا خواهد شد.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.