مرجع تقلید شیعیان گفت: امروز مسئولان و انشاءالله دولتمردان ما معیشت و اشتغال را در اولویت خود قرار دهند، بحث اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند تا به یاری خداوند متعال با وحدت و انسجام حول محور رهبری برای اسلام و انقلاب و ایران موفقیت به‌دست آوریم.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار عده‌ای از طلاب و فضلای حوزه علمیه با اشاره به حساس‌بودن وضعیت کنونی جامعه اسلامی اظهار داشت: دشمن با تمام قوا به میدان آمده است و بنده به‌طور مکرر در این مدت این موضوع را تأکید کرده‌ام که هدف دشمن “اسلام” است و مخالفت با ایران برای این بوده که عنوان جمهوری اسلامی دارد.

وی بابیان اینکه بر همه ما لازم است که بی‌تفاوتی را کنار گذاشته و وارد عرصه شویم، ابراز کرد: حقیقتاً دستورات اسلام را به‌معنای واقعی پیاده کنیم و هنر امام(ره) این بود که انزوا اختیار نکرد و وارد میدان شد تا دستورات اسلام را به عرصه زندگی مردم بکشاند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: ما باید حقیقت دین را به دنیا معرفی کنیم و اخلاق اسلامی را بشناسانیم چراکه امروز دنیا تشنه اخلاق است و ما در این شرایط می‌بینیم بعضی افراد به‌راحتی دروغ و تهمت می‌زنند و آبروی افراد را می‌برند.

وی با تأکید بر اینکه امروز وظیفه‌ داریم امربه‌معروف و نهی از منکر را طبق موازین شرعی و قانونی اجرا کنیم، گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح وسیع، امروز باید در مقابل منکراتی که در دنیا صورت می‌گیرد مانند کشتار مردم یمن، سوریه، افغانستان، میانمار، غزه و ظلمی که نسبت به مردم مظلوم بحرین و علمای آن انجام می‌شود حساس باشیم و انزجار خود را نسبت به عاملان این جنایات و اربابان‌شان که رأس همه این خباثت‌ها آمریکا و صهیونیست است اعلام کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: امروز دشمن به افراد و نهادهای تأثیرگذار مثل ولایت‌فقیه، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و نیروهای مسلح حمله می‌کند و سعی بر تخریب دارد که اگر اینان اثر نداشتند دشمن کاری نداشت.

وی پیشگامی حوزه‌های علمیه در انقلاب را مدنظر قرار داد و افزود: دشمنان زمانی که دیدند حوزه‌های علمیه و علما پیشگام انقلاب هستند و دانشگاه محل روشنگری شده دیگر نتوانستند تحمل کنند و زمانی که می‌بینند ولایت‌فقیه توانست این کشور را از ذلت در مقابل آنان مصون بدارد به آن حمله می‌کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی عنوان کرد: دشمنان قدرت سپاه ما را دیده‌اند که با توکل به خدا خواب را از چشم دشمن گرفته است، آنان دیده‌اند که فرهنگ ایثار و شهادت در این مملکت چه کرده و چگونه در دوران دفاع مقدس آنان را زمین‌گیر کرده و امروز در سوریه مثل شهید حججی سر می‌دهد اما نمی‌گذارد حریم اهل‌بیت(ع) محل جولان آنان شود.

وی امثال شهید حججی را تربیت‌یافتگان حوزه، دانشگاه، بسیج و مساجد دانست و گفت: باید مراقب باشیم ارزش‌های انقلاب آسیب نبینند و متأسفانه عده‌ای در داخل هم یا از جهل یا غفلت یا خدای ناخواسته عمداً هم‌نوا با دشمن شدند و به‌نوعی به این نهادها حمله می‌کنند که در این شرایط همه باید مراقب باشیم خوراک برای دشمن درست نشود.

مرجع تقلید شیعیان یادآور شد: نباید عملی انجام ندهیم که مطابق با جایگاه مسئولیت‌مان نباشد، چراکه این جایگاه‌ها امانت است و در حفظ آن مسئولیت داریم و همه در محدوده مسئولیت خودمان وظیفه‌ داریم به مردم خدمت کرده و در حفظ نظام تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: امروز مسئولان و انشاالله دولتمردان ما معیشت و اشتغال را در اولویت خود قرار دهند، بحث اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند تا به یاری خداوند متعال با وحدت و انسجام حول محور رهبری برای اسلام و انقلاب و ایران موفقیت به دست آوریم.