[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: نگاه‌های سیاسی مختلفی در جامعه وجود دارد و این یک مسئله عادی به شمار می‌رود اما در زمانی که موضوع منفعت ملی در میان باشد همه متحد می‌شوند. وی […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: نگاه‌های سیاسی مختلفی در جامعه وجود دارد و این یک مسئله عادی به شمار می‌رود اما در زمانی که موضوع منفعت ملی در میان باشد همه متحد می‌شوند.

وی ادامه داد: خبرنگاران نیز مانند سایر اقشار جامعه دارای نگاه‌های سیاسی مختص خود هستند اما در زمانی که لازم باشد با غیرت ملی ورود می‌کنند و از موضع خاصی در مقابل دشمن دفاع می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث اخیر تحریم وزیر امور خارجه کشورمان توسط آمریکا گفت: غیرت ملی موجب شد که همه از خادم ملت و از منافع نظام در مقابل دشمن دفاع کنند.

وی با تأکید براینکه نقد و نظر در امور سیاسی کشور ما طبیعی است، بیان کرد: رسالت خبرنگاران بسیار سنگین است و با توجه به رسالتی که بر دوش دارند باید مراقب باشند که انگیزه آنان الهی باشد و تفسیر به رأی نداشته باشند.

حجت الاسلام ذوالنور با تأکید براینکه رسالت خبرنگاران اقتضا می‌کند مانند آینه باشند و حقایق را به جامعه منعکس کنند، گفت: خبرنگاران از نظر شفافیت در بیان حقایق باید آینه باشند اما نفع جامعه را نیز در بیان مطالب در نظر بگیرند.

وی با تأکید سخت و زیان آور بودن حرفه خبرنگاری، بیان کرد: با همه این تفاسیر اما هنوز این حرفه در ردیف شغل‌های سخت و زیان آور قرار نگرفته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به حاشیه‌های دیدارش با سفیر انگلیس، گفت: پس از جایگاه رئیس پارلمان در مجلس، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتبرترین جایگاه به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: با کشورهایی در دنیا روابط دیپلماتیک داریم و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز تابع سیاست ملی است.

حجت الاسلام ذوالنور اضافه کرد: سفیران کشورهای بسیاری درخواست ملاقات خود را به کمیسیون امنیت ملی داده‌اند و سفیر انگلیس از نخستین کسانی بود که در خواست ملاقات کرده بود که براساس مشورت‌های صورت گرفته ملاقات انجام شد.

وی افزود: برحسب در خواست سفیر انگلیس مقرر شد که این دیدار رسانه ای نشود که براساس مشورت‌های صورت گرفته درخواست ایشان مورد قبول واقع شد اما پس از پایان ملاقات متوجه شدیم که این دیدار رسانه ای و خبر ساز شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از بررسی در این زمینه متوجه شدیم که خبر دیدار از سوی سفیر انگلیس در یک توئیت منتشر شده است.

وی با بیان اینکه در ادامه این حواشی مشخص شد کوتاهی صورت گرفته است، گفت: سفیر انگلیس در خواست کرده بود که محتویات جلسه رسانه ای نشود وبه ما اطلاع نادرست داده بودند.

حجت الاسلام ذوالنور بیان کرد: اگر درخواست ملاقات را رد می‌کردیم حرکت ما انفعالی بود اما در دیداری که صورت گرفت از موضع قدرت وارد شدیم و مطالبی که لازم بود را عنوان کردیم و بیشتر به گونه ای صحبت شد که کفه نظام جمهوری اسلامی ایران سنگین تر باشد.

[ad_2]