[ad_1] حجت الاسلام والمسلمین سید احمد فاطمی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، با تبریک سیزدهم ماه رجب سالروز میلاد با سعادت مولای متقیان حضرت علی(ع) اظهار داشت: ایشان بعد از پیامبر بهترین الگو و سرمشق از نظر حلم و گذشت و ایثار و فداکاری است و بر همه […]

[ad_1]

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد فاطمی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، با تبریک سیزدهم ماه رجب سالروز میلاد با سعادت مولای متقیان حضرت علی(ع) اظهار داشت: ایشان بعد از پیامبر بهترین الگو و سرمشق از نظر حلم و گذشت و ایثار و فداکاری است و بر همه ما لازم است تا حد امکان نسبت به شخصیت ایشان آگاهی پیدا کنیم.

وی تقوا، ورع و رعایت حق و حقوق الهی را بهترین الگوگیری عملی از وجود امیرمؤمنان(ع) دانست و گفت: حضرت علی(ع) بسیار به حقوق دیگران احترام می‌ گذاشت تا جایی که در روایتی می‌ فرمایند چطور من می‌ توانم به راحتی سر بر بالین بگذارم در حالی که شاید یک مسلمانی در حجاز یا یمن محتاج نان شب خود باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی تصریح کرد: همه مردم به ویژه مدیران و مسؤولان در سطوح مختلف باید این مشی و منش مولای متقیان را مدنظر قرار بدهند و به فرموده رهبر معظم انقلاب با کار جهادی تلاش کنند تا حق و حقوق مردم را به آنها برگردانند.

وی در تبیین زندگی زاهدانه و عابدانه حضرت علی(ع) خاطرنشان کرد: ایشان وقتی با قنبر غلام خود برای خرید لباس به بازار می‌ رود، دو لباس می‌ خرد و لباس گرانتر و با ارزش تر را به غلام خود می‌ دهد و لباس ارزان تررا برای خود برمی دارد؛ این در حالی است که ایشان امام و خلیفه و حاکم اسلام بود.

استاد درس تفسیر حوزه علمیه قم بیان داشت: در همه سطوح و شؤونات زندگی از جمله عرصه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیر از آن باید از وجود نازنین مولای متقیان الگو بگیریم به ویژه در شرایط فعلی که کشور ما درگیر یک ویروس منحوس شده نباید از فکر دیگران غافل باشیم.

وی با تأکید بر لزوم مهر و محبت و گذشت بیشتر مردم در این ایام نسبت به یکدیگر، گفت: کسانی که دست شان به دهان شان می‌ رسد، صاحب خانه ها و افراد متمول تلاش کنند در این ایام به تأسی از حضرت علی(ع) به ضعیف ترها و کسانی که به دلیل تعطیلی و رکود بازار، شغل خود را از دست داده اند رحم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی امیرالمؤمنین(ع) را مصداق بارز جاری کننده عدالت و انصاف در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: باید در این روزها با مولا پیمان ببندیم تا شیعه راستین و شایسته ایشان باشیم و به اندازه وسع و توان خودمان در جهت الگو پذیری از ایشان تلاش کنیم./۱۳۳۰/ج

[ad_2]