[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی قبل از ظهر سه‌شنبه در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر کشور که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از وقوع حوادث افزود: باید قبل از وقوع حادثه به پیشگیری و رفع آسیب‌ها بپردازیم […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی قبل از ظهر سه‌شنبه در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر کشور که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از وقوع حوادث افزود: باید قبل از وقوع حادثه به پیشگیری و رفع آسیب‌ها بپردازیم برای مثال بارش باران رحمت الهی است اما با بی تدبیری این رحمت خداوند به عذابی بزرگ تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به لزوم توجه مسئولان به انجام اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از وقوع حوادث، افزود: متأسفانه برخی افراد در بدنه اجرایی کشور با ساخت و ساز غیر قانونی در مسیرهای رودخانه منجر به وقوع آسیب‌های بسیاری به طبیعت شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم ضمن بیان اینکه برخورد محبت‌آمیز نهادها، دستگاه‌ها، دولت، مردم و مسئولان سیل را به یک موهبت الهی تبدیل می‌کند، افزود: در صورتی که دستگاه‌های مختلف و مردم در جهت رفع مشکلات سیل زدگان اقدامات لازم را انجام دهند مشکلات آنها چندین برابر می‌شود.

وی بیان کرد: متأسفانه در جریان کمک به سیل‌زدگان برخی مجموعه‌ها با هدف‌های خاص در مناطق سیل‌زده حضور یافتند که این امری ناشایست است.

آیت الله سعیدی با اشاره به لزوم حضور دستگاه‌ها در مناطق سیل زده با نیت خالص افزود: مردم به‌خوبی درک می‌کنند که کدام دستگاه تنها با نیت کمک به مردم در مناطق سیل زده حضور یافته است زیرا حضور مسئولان با نیت خالص موجب کاهش دردهای مردم می‌شود.

وی بیان کرد: سیل فرصتی برای آزمودن عملکرد مردم، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است تا بتوان نیت خالص آنها را درک کرد.

[ad_2]