×
×

شاعران علوم ادبی خود را افزایش دهند

  • کد نوشته: 6842
  • یکی از منتقدان و شاعران قمی با اشاره به اینکه کتاب «تار و پود» برای شاعران با تجربه نیز قابل استفاده است، گفت: شاعران باید علوم ادبی خود را افزایش دهند به همین علت این کتاب می‌تواند برای این افراد بسیار مفید باشد.

    شاعران علوم ادبی خود را افزایش دهند
  • به گزارش شهر کریمه به نقل از فارس، حسن بیاتانی در نشست «کتاب‌خوان شعر» که در قالب سلسله نشست‌های به اشتراک‌گذاری کتاب امشب در سالن اجتماعات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت شاعران قمی در عرصه‌های ملی و فراملی اظهار کرد: اشعار شاعران قمی در سطح کشور به عنوان اشعار مطلوب و کیفی مطرح است.

    وی از اهتمام سید مهدی موسوی برای نوشتن کتاب «تار و پود» یاد کرد و افزود: این کتاب به سفارش انجمن شعر طلاب کشور و با هدف آموزش مقدماتی شاعران تهیه شده است.

    این منتقد و شاعر قمی با بیان اینکه پژوهش کتاب «تار و پود» نزدیک به سه سال زمان برده است، خاطرنشان کرد: برای نوشتن ۴۵۶ صفحه این کتاب از ۵۶ منبع علمی و ۵۴ مجموعه شعر استفاده شده است.

    وی توجه به اسلوب علمی و دقت نویسنده در رعایت استانداردهای پژوهش را یکی از ویژگی‌های برجسته این کتاب برشمرد و گفت: کتاب «تار و پود» با هدف آموزشی نوشته شده است به همین علت مثال‌های این کتاب بسیار به روز و متنوع است، مربیانی که در کارگاه‌های آموزش شعر فعالیت دارند می‌توانند از این اثر استفاده کنند.

    بیاتانی یادآور شد: زمانی که یک شاعر در مراحل مقدماتی کار خود با دریایی از مباحث علمی و ادبی روبرو می‌شود ذوق خود را محدود می‌کند اما با استفاده از تمرین‌های مختلفی که در کتاب «تار و پود» به منظور تحلیل و بررسی آورده شده است با نظارت مربی این مشکل رفع می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه کتاب «تار و پود» برای شاعران با تجربه نیز قابل استفاده است، اظهار کرد: شاعران باید علوم ادبی خود را افزایش دهند به همین علت این کتاب می‌تواند برای این افراد بسیار مفید باشد.

    بیاتانی ادامه داد: هر بخشی از کتاب «تار و پود» با یک بیت شعر شروع می‌شود که در آن بیت محتوای بخش مورد نظر تبیین شده است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.