شب قدر درواقع یعنی شب تعیین سرنوشت بندگان الهی، و برای اینکه مؤمنان این شب‌ها را درک کرده باشند به دعا و نیایش می‌پردازند.

آیت‌الله سید هاشم بطحایی در گفت‌وگو با شهر کریمه، با اشاره به شهادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: شب ۲۱ ماه مبارک رمضان فرصت ویژه‌ای برای روزه‌داران و شب‌زنده‌داران است.
وی بابیان اینکه با شهادت حضرت علی ملت، پیوند خود را با امت اسلامی نشان داد، افزود: جامعه بشری، ملت شیعه و پیروان امامت و ولایت در این ۱۴۰۰ سال رابطه کرداری و گفتاری خود را با امام علی(ع) و پیامبر (ص) حفظ کرده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بزرگداشت حضرت علی (ع) یک حرکت سرنوشت‌ساز برای پیروان آن حضرت بوده که در حقیقت در این شب سرنوشت یک سال خود را رقم می‌زنند.
وی با اشاره به اهمیت شب‌های قدر، عنوان کرد: شب قدر درواقع یعنی شب تعیین سرنوشت بندگان الهی، و برای اینکه مؤمنان این شب‌ها را درک کرده باشند به دعا و نیایش می‌پردازند.
آیت‌الله بطحایی خاطرنشان کرد: ارزش فوق‌العاده عبادت در شب قدر، این شب را همچنان در میان شب‌های ماه مبارک رمضان مخفى و ناشناخته نگه‌داشته است ازاین‌جهت که مردم همه به این شب‌ها اهمیت دهند.
وی بابیان فضیلت عبادت در این شب، ابراز کرد: از با فضیلت‌ترین اعمال در چنین شبی شب‌زنده‌داری است، بنابراین جا دارد که در چنین شبی انسان از اعمال زشت خود استغفار نماید چراکه شب توبه است و خداوند در آن بندگانش را مورد اکرام خاص خود قرار می‌دهد.