عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط زیست محیطی قم مطلوب نیست، گفت: احداث کمربند سبز شهر قم باید جدی گرفته شود. به گزارش شهرکریمه احمد امیرآبادی فراهانی، در جلسه افتتاح ۱۱۴ پروژه شهرداری قم که غروب دوشنبه به مناسبت هفته دولت در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به […]

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط زیست محیطی قم مطلوب نیست، گفت: احداث کمربند سبز شهر قم باید جدی گرفته شود.

به گزارش شهرکریمه احمد امیرآبادی فراهانی، در جلسه افتتاح ۱۱۴ پروژه شهرداری قم که غروب دوشنبه به مناسبت هفته دولت در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در برنامه ششم دولت قصد دارد تمام درآمدهای شهرداری را ابتدا به خزانه وایز و سپس به شهرداری‌ها تخصیص دهد اظهار داشت: تجربه ما نشان می‌دهد پولی که به خزانه برود بازگردانده نخواهد شد.

وی گفت: کمیسیون شوراهای مجلس با این موضوع مخالفت کرد و در حال حاضر این موضوع در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است.

تأکید بر احداث کمربند سبز قم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به مسئله ریزگردها در قم اشاره کرد و افزود: شرایط زیست محیطی قم مطلوب نیست و احداث کمربند سبز شهر قم باید جدی گرفته شود.

امیرآبادی ادامه داد: جهاد کشاورزی برای اختصاص زمین در شمال قم در راستای احداث کمربند سبز اعلام آمادگی کرده و به نظر می‌رسد باید این کار به سرعت صورت بگیرد.

وی با تأکید بر حفظ باغات داخل شهر، اظهار داشت: جلوگیری از تغییر کاربری باغات و خریداری آنها برای قرار دادن در اختیار مردم از موضوعاتی است که باید پیگیری شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به پیگیری‌ها برای اتمام سریع‌تر پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای ۱۵ خرداد اشاره کرد و افزود: هنوز هم نگرانیم پیمانکار کارش را در این پروژه درست انجام ندهد و پروژه به موقع افتتاح نشود.

منبع: مهر