حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی میرکتولی، دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه در گفت‌وگو با ایکنا؛ اظهار کرد: مراسم افتتاحیه این درس ها دیشب هفتم مهرماه با حضور دانش‌پژوهان و طلاب در این مجمع برگزار و از امروز درس‌ها شروع می‌شود. میرکتولی گفته بود: مجمع عالی تفسیر درس ها خود را در سه نظام آموزشی مدت زمان طولانی […]

شروع درس ها مجمع عالی تفسیر حوزه با حضور 200 طلبه

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی میرکتولی، دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه در گفت‌وگو با ایکنا؛ اظهار کرد: مراسم افتتاحیه این درس ها دیشب هفتم مهرماه با حضور دانش‌پژوهان و طلاب در این مجمع برگزار و از امروز درس‌ها شروع می‌شود.

میرکتولی گفته بود: مجمع عالی تفسیر درس ها خود را در سه نظام آموزشی مدت زمان طولانی سه ساله، میان مدت یکساله و پودمانی یک ماهه برگزار می‌کند.

وی گفته بود: در دوره سه ساله، طلاب پس از اتمام «کفایه» وارد این دوره شده و در طول سه سال، تفسیر ۵ بخشی از اول قرآن کریم، تفسیر سوره‌های «حوامیم»، ۱۶ واحد تفسیر سوژه ای و ۱۶ واحد علوم قرآنی علاوه بر این دیگر درس ها مورد احتیاج را سپری می‌کنند.

دبیر مجمع عالی تفسیر با اشاره به دوره یکساله گفته بود: در دوره یکساله نیز طلاب ایرانی و غیرایرانی، ۴۰۰ ساعت آموزش‌های تفسیری و علوم قرآنی را فرامی‌گیرند؛ طلاب ایرانی در دو کلاس، طلاب شبه قاره در یک کلاس و طلاب ترکیه و روسیه و …

میرکتولی تصریح نمود: ۲۰۰ ساعت از مجموع ۴۰۰ ساعت برای دانش‌افزایی و ۲۰۰ ساعت دیگر نیز مهارت بیان تفسیر هست که با مشارکت ستاد تفسیر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: دوره پودمانی یک ماهه نیز همین مطالب آموزشی در قالب صد ساعت عرضه می‌شود که ۵۰ ساعت، مهارت‌های بیان تفسیر و ۵۰ ساعت دیگر نیز به دانش‌افزایی اختصاص دارد.

وی دنبال کرد: نزدیک به ۲۰۰ طلبه در مجموع در دوره‌های متفاوت مجمع عالی تفسیر حوزه حاضر هستند و مشغول فراگیری علوم قرآنی و تفسیر در سطح عالی هستند.

انتهای پیام