رئیس پارک علم و فناوری استان قم از صادرات نزدیک به نیم میلیون دلاری شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری استان قم در سال ۱۳۹۴ خبر داد. به گزارش شهرکریمه به نقل از پارک علم و فناوری استان قم، حسین اخوان علمی در بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی از پارک علم و فناوری قم با […]

رئیس پارک علم و فناوری استان قم از صادرات نزدیک به نیم میلیون دلاری شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری استان قم در سال ۱۳۹۴ خبر داد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از پارک علم و فناوری استان قم، حسین اخوان علمی در بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی از پارک علم و فناوری قم با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت استان قم در حوزه شرکت‌های دانش بنیان استان، اظهار داشت: استان قم در حال حاضر با برخورداری از ۴۴ شرکت دانش بنیان در رتبه ۱۳ کشور قرار دارد که این میزان با توجه به شاخص‌های جمعیتی استان اگرچه ایده آل نیست ولی حائز اهمیت و قابل قبول است. خاص اینکه وقتی ببینیم برخی استان‌های بزرگ و صنعتی کشور در این فهرست در رتبه‌های بعد از استان قم قرار دارند.

وی افزود: این موضوع گواه این است که اگرچه مزیت اصلی استان درحوزه علوم و معارف اسلامی و فناوری‌های نرم است اما حقیقتاً فناوری‌های سخت استان نیز از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است که هنوز بخش قابل توجهی از این ظرفیت برای مجموعه استان ناشناخته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: شرکت‌های دانش بنیان سرمایه‌های اصلی ما هستند و عمده نیروهای شاغل در این شرکت‌ها جوانانی هستند که با اندک امکانات در اختیار، کارهای بزرگ و مهمی انجام داده‌اند که حتی در سطح ملی دستاوردهای ممتاز و برجسته ای به حساب می‌آیند.

وی همچنین از صادرات قریب به نیم میلیون دلاری شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری استان قم در سال ۱۳۹۴ اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها در سال گذشته بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال فروش محصولات فناورانه داشته‌اند.

اخوان علوی در پایان گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور که با ایده‌ها و محصولات جدید و فناورانه در تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی نقش اصلی را برعهده دارند تنها وظیفه پارک علم و فناوری استان نیست، بلکه مجموعه کلان استان قم باید با راهکارهای مختلف از جمله روان سازی قوانین و فرآیندها و حمایت از تجاری سازی محصولات این شرکت‌ها به ارتقاء سطح شرکت‌های دانش بنیان استان کمک کنند.

دستاوردهای شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری استان غرور آفرین است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم نیز در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری استان قم اظهار داشت: امروزه قدرت اصلی کشورها در حوزه علم و فناوری است و توجه به توسعه علم و فناوری در حوزه‌های مختلف بویژه عرصه فناوری‌های نرم و هویت ساز از مأموریت‌ها و دستاوردهای بنیادین نظام جمهوری اسلامی است.

ابوالفضل ایرانی‌خواه تصریح کرد: چه در حوزه فناوری‌های نرم و هویت ساز که مأموریت اصلی پارک علم و فناوری استان است و چه در سایر زمینه‌های فناوری دستاوردها و محصولات شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری استان غرور آفرین و از سطح انتظارات بالاتر است.

وی افزود: ما برای همکاری نزدیک با پارک علم و فناوری و تسهیل فرآیندهای مربوط به شرکت‌های دانش بنیان حوزه پزشکی، تجهیزات پزشکی و غذایی و دارویی عضو پارک آمادگی داریم و امیدواریم بیش از گذشته بتوانیم از ظرفیت‌های متقابل یکدیگر استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در پایان اظهار امیدواری کرد با انعقاد تفاهم نامه‌ای بین پارک علم و فناوری و دانشگاه علوم پزشکی استان در آینده‌ای نزدیک، زمینه ارتقاء همکاری‌ها در راستای رشد و شرکت‌های نوآور و فناور حوزه سلامت استان محقق شود.

لازم به ذکر است، در ادامه این جلسه، مدیران شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور حوزه پزشکی، تجهیزات پزشکی و غذایی و دارویی عضو پارک علم و فناوری استان طی جلسه ای مشترک و صمیمی به طرح موضوعات و مشکلات اساسی خود پرداختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین با حضور در آزمایشگاه تخصصی پویندگان فرآوری طبیعی و نمایشگاه دائمی محصولات شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری در جریان فعالیت‌ها و آخرین دستاوردهای آنها قرار گرفت.