[ad_1] حجت الاسلام والمسلمین محمدکاظم راشد‌ یزدی استاد درس اخلاق حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، ضمن تبریک فرارسیدن ماه شریف شعبان و با تأکید بر این که شعبان جزو سه ماه برتر سال محسوب می‌شود، اظهار داشت: ماه رجب، شعبان و رمضان بهترین زمان برای راز و نیاز با خداوند است. وی […]

[ad_1]

حجت الاسلام والمسلمین محمدکاظم راشد‌ یزدی استاد درس اخلاق حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، ضمن تبریک فرارسیدن ماه شریف شعبان و با تأکید بر این که شعبان جزو سه ماه برتر سال محسوب می‌شود، اظهار داشت: ماه رجب، شعبان و رمضان بهترین زمان برای راز و نیاز با خداوند است.

وی افزود: ماه شعبان منسوب به پیامبر گرامی اسلام(ص) است همچنانکه ماه رجب را ماه خدا و رمضان را ماه امت خدا می خوانند، از طرف دیگر طبق صریح آیات قرآن، بشر عبث و بیهوده خلق نشده بلکه برای معرفت به خدا و عبودیت خلق شده است و چه زمانی از این ایام بهتر برای این مسأله.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی ابراز داشت:  یقینا خداوند از خلقت ما علت غایی در نظر داشته و آن هم عبادت او است، البته عبادت فرع بر معرفت است و خود عبادت نیز انواع و اقسامی دارد که یکی نماز و ذکر و دیگری دعا و توجه قلبی به خدا است.

وی با اشاره به روایت «شِیعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِینِتِنا وَ عُجِنُوا بِماءِ وَلایَتِنا یَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا و یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا» خاطرنشان کرد: ماه شعبان ماه شادی و سرور اهل بیت(ع) است و ما نیز باید در این ماه مسرور باشیم، به همین جهت هرچند امروز در شرایط سختی هستیم ولی هرگز نباید آینده را تاریک ببینیم و ناامید باشیم چراکه آینده روشن است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: روانشناسان می‌گویند: دو عامل در انسان هست که اگر به آنها توجه نکند هم عمر دنیایی او کوتاه می‌شود و هم بهره ای از عمر خود نمی برد که یکی از آنها حسرت خوردن و تأسف بر گذشته و دیگری ترس از آینده است؛ طبق روایتی از امام علی(ع) «الحزن یفنی الجسد» یعنی غم و غصه و تأسف جسم انسان را نابود می‌کند.

وی یادآور شد: ماه شعبان، ماه امید است چراکه میلاد امام زمان(عج) در آن واقع شده که یگانه منجی عالم بشریت است، شیعه در این شرایط بی کس نیست ما امامان معصومی داریم که در هر شرایطی به آنها متوسل می شویم و ما منتظر امامی هستیم که در آینده نزدیک جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد و بساط ظلم و ستم را برخواهد چید، بنابراین باید آینده پیش روی خود را روشن ببینیم.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در پایان با اشاره به لزوم بهره گیری از ساعات و لحظات ماه شعبان خاطرنشان ساخت: مطابق روایات، یک روز روزه در این ماه بهشت را بر انسان واجب می‌کند و دعای در آن بسیار ارزش دارد و در این مصیبتی که اخیرا پیش آمده و تنبه و هشداری برای ما محسوب می‌شود، خوب است از تضرع به درگاه خدا غافل نباشیم که خدا نیز یقینا جواب ما را خواهد داد./۱۳۳۰/ج

[ad_2]