یکی از شاعران برجسته استان قم گفت: با خواندن شعرهای سطحی و آزاردهنده که در فضای مجازی ترویج یافته ذائقه ادبی افراد در حال تجاری شدن است.

به گزارش شهر کریمه به نقل از فارس، سید محمدجواد شرافت در نشست «کتاب‌خوان شعر» که در قالب سلسله نشست‌های به اشتراک‌گذاری کتاب امشب در سالن اجتماعات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های کتاب «گزیده اشعار علی معلم دامغانی» اظهار کرد: شاعران باید با این کتاب‌ها انس بیشتری داشته باشند چرا که این آثار برخی از آموزه‌های اصلی پیشکسوتان عرصه شعر و شاعری را یادآوری می‌کند.

وی اضافه کرد: با خواندن شعرهای سطحی و آزاردهنده که در فضای مجازی ترویج یافته ذائقه ادبی افراد در حال تجاری شدن است به همین علت امیدواریم با بازگشت به کتاب و مطالعه به سمت توجه به شاعران پیشکسوت برگردیم که آموزه‌های مطلوبی را از خود به جای گذاشته‌اند.

این شاعر برجسته استان قم با بیان اینکه کتاب «گزیده اشعار علی معلم دامغانی» توسط انتشارات سپیده باوران در مشهد به چاپ رسیده است، تصریح کرد: این انتشارات در حوزه طنز‌ آثار مطلوبی را منتشر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کتاب «گزیده اشعار علی معلم دامغانی» تولیدکننده محتوای بسیاری از آهنگ‌های امروزی است چرا که خوانندگان به صورت گسترده از اشعار این شاعر به علت صمیمی و ساده بودن استفاده کرده‌اند.

شرافت با تاکید بر اینکه محتوای کتاب مذکور توسط علی معلم دامغانی تایید شده است، مطرح کرد: این شخصیت موضوع اسوه‌شناسی و اسطوره‌شناسی را به خوبی درک و در آثار خود نیز از این عنصر به شیوه مطلوبی استفاده کرده است.

وی ادامه داد: واژه هجرت یک کلمه کلیدی است اما بسیاری از افراد نتوانسته به شیوه مطلوب از این واژه استفاده کنند در حالی که علی معلم دامغانی در بخشی از آثار خود در قالب یک مثنوی به هجرت‌های انبیا، ائمه اطهار(ع) و امام خمینی(ره) اشاره کرده است.

این شاعر شعر آیینی با اشاره به اینکه آموزه‌های دینی در برخی از اشعار علی معلم دامغانی به صورت ویژه تبیین شده است، اظهار کرد: بعد از انقلاب با رسیدن به برخی از رویکردها در مثنوی، تحولاتی را در این عرصه شاهد بوده‌ایم.