کارشناس ادبی و شاعر اسپانیولی گفت: ۵۰۰ میلیون از جمعیت آمریکای لاتین به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند که این موضوع فرصت خوبی برای تبلیغ معارف دین اسلام است.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، محمد سالوادوری با اشاره به اهمیت و زیبایی‌های شعر اظهار داشت: شعر یعنی زیبایی، و زیبایی زندگی نیز از آفریدگار است، لذا باید خداوند را شاعر حقیقی دانست.

وی بابیان اینکه ۲۴ کشور در آمریکای لاتین وجود داشته که به خاطر زبان‌های مختلف به آمریکای لاتین مشهور شده است، افزود: ۵۰۰ میلیون از جمعیت آمریکای لاتین به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند که این موضوع فرصت خوبی برای تبلیغ معارف دین اسلام است.

کارشناس ادبی و شاعر اسپانیولی با اشاره به جایگاه شعر در آمریکای لاتین ابراز کرد: مردم در آمریکای لاتین شعر را یا به‌صورت عادی و گعده‌ای و یا به‌صورت آکادمیک فرامی‌گیرند و اصولاً مردم آنجا شاعر دوست و عاشق شعر هستند و در مکالمات خود زیاد از اشعار استفاده می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم عادی در آمریکای لاتین باآنکه زیاد اهل مطالعه نیستند ولی در جلسات شعر حضوری مستمر دارند، ادامه داد: معمولاً جلسات شعر در مکان‌های عمومی مانند رستوران‌ها و کافه‌ها برگزار می‌شود و اصولاً مردم با شعر ارتباط مستقیمی دارند.

سالوادوری جایگاه ویژه شعر نو را در آمریکای لاتین موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: به لطف توانسته‌ایم حریان ادبیات اسلامی را در آمریکای لاتین ایجاد کنیم و ما هم‌اکنون در این منطقه شعر و اشعار اسلامی داریم.