×
×

شهرداری شهر قم با تمام توان در صدد محافظت باغ سالاریه هست

  • کد نوشته: 12829
  •  به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از شهر قم،،جوادیان،مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قمگفت: تمام توان مجموعه مدیرت شهری درجهت محافظت باغ سالاریه بوده هست و همان گونه که پیشتر گفته ایم اذن تغییر کاربری باغ را نخواهیم داد. وی با تاکید بر این که سازمان […]

  •  شهرداری شهر قم با تمام توان در صدد محافظت باغ سالاریه استبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از شهر قم،،جوادیان،مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قمگفت: تمام توان مجموعه مدیرت شهری درجهت محافظت باغ سالاریه بوده هست و همان گونه که پیشتر گفته ایم اذن تغییر کاربری باغ را نخواهیم داد.

    وی با تاکید بر این که سازمان به مساله این باغ ورود کرده و در پی محافظت فضای سبز آن هست، اضافه کرد: حدود ۲۵ میلیون تومان در این باغ هزینه کردیم و نظارت جدی بر روند محافظت و احیای درختان آن داریم.

    مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری شهر قم اظهار کرد: اگر مسئولان دانشگاه در پی احداث دانشگاه می باشند پیشنهادات بسیار خوبی از سوی شهرداری عرضه شده هست.

    جوادیان با اشاره به کارهای صورت پذیرفته در جهت محافظت باغ سالاریه اظهار کرد: در اواخر سال ۹۶ و بعد از گذشت ۲۰ سال به کارشناسان فضای سبز سازمان و منطقه اذن ورود به عرصه باغ داده شده و در این محدوده زمانی تا امروز کارهای شایسته ای برای محافظت، حفظ و محافظت از باقی مانده درختان صورت پذیرفته هست.

    وی با اشاره به این مبحث که اراده مسئولان استان و مجموعه شهرداری بر محافظت این باغ هست اضافه کرد: بعد از ورود مستقیم شهرداری به مبحث باغ سالاریه هیچ درخت سالمی از مجموعه حذف نشده هست.

    جوادیان تاکید کرد: شهرداری با تمام توان در صدد محافظت باغ سالاریه بوده و با احترام به حقوق و مالکین مجموعه آمادگی دارد ضمن توافق زمینی را در بلوار پیامبر اعظم (ص) معاوضه نماید.

    مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری شهر قم با اشاره به اینکه اطلاعات کاملی از درختان خشک شده و درختان سالم و شرایط موجود باغ تألیف شده هست، دنبال کرد: با تشریح یک پروژه و بعد از تامین اعتبارات لازم در پایین ترین زمان کارهای بهینه ای از قبیل، حذف علف های هرز، سم پاشی، هرس ،مقابله با آفات و مریضی ها و… در قالب ۸۰۰ نفر روز کارگر صورت پذیرفته و پس ار آن نیز کارگران و باغبانان همواره و هفتگی در محل حضور داشته و اقدام به امور حفظ می کردند.

     000 000 لیتر درختان مجموعه را آبیاری کرده اند.

    مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری شهر قم با اشاره به بازدید تیم های تخصصی گیاه پزشکی در چند نوبت و ارزیابی شرایط درختان مجموعه اظهار کرد: با توجه به تنگنا های قانونی حضور شهرداری در محدوده باغ با این حال در ارزیابی های بعمل آمده در بازدید تیم گیاه پزشکی مشخص شده با توجه به عدم رسیدگی و آبیاری مناسب، حفظ بهینه درختان و مقابله با آفات و مریضی ها در سالهای گذشته، مشکلات و آفات گیاهی برای درختان ایجاد شده و تعداد دو اصله درخت کاج تهران دچار آفت پوست خوار شده بودند که علاوه بر امکان سقوط و عارضه به سایر درختان، امکان سرایت این مریضی به مابقی درختان و حتی فضای سبز موجود در معابر اطراف بویژه میدان سالاریه نیز وجود داشت.

      وی با بیان اینکه از بروز مریضی و آفات در این درختان اطمینان حاصل گردید اظهار کرد: بر این اساس بعد از سازگاری لازم و اطمینان از این مبحث اذن حذف این درختان و خارج شدن سریع تنه های آلوده به مجموعه داده گردید تا به سایر درختان مجاور آسیبی نرسد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.