[ad_1] آماده‌سازی ۳۰ بوستان برای برپایی هیئت‌های مذهبی؛ممنوعیت ‌حرکت دسته‌های عزاداری در قم‌ به گزارش شهرکریمه سید محسن میرهادی با اشاره به اقدامات شهرداری در دهه نخست محرم اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن محرم از ماه‌های قبل برنامه‌ریزی کاملی در حوزه‌های مختلف با محوریت شهردار به‌عنوان رئیس ستاد و متشکل از ۸ کمیته جهت […]

[ad_1]

آماده‌سازی ۳۰ بوستان برای برپایی هیئت‌های مذهبی؛ممنوعیت ‌حرکت دسته‌های عزاداری در قم‌

آماده‌سازی ۳۰ بوستان برای برپایی هیئت‌های مذهبی؛ممنوعیت ‌حرکت دسته‌های عزاداری در قم‌

به گزارش شهرکریمه سید محسن میرهادی با اشاره به اقدامات شهرداری در دهه نخست محرم اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن محرم از ماه‌های قبل برنامه‌ریزی کاملی در حوزه‌های مختلف با محوریت شهردار به‌عنوان رئیس ستاد و متشکل از ۸ کمیته جهت هماهنگی در مناطق و مباحث اجرایی در سطح شهر آغاز شد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم افزود: ۸ کمیته تخصصی در حوزه‌های اجرایی، حمل‌ونقل، ایمنی و امداد، زیباسازی، فضای سبز، فرهنگی، انتظامی و تبلیغات در سال جاری مورد برنامه‌ریزی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در ایام محرم و با توجه به شیوع کرونا از وضعیت متفاوتی نسبت به سال‌های قبل برخورداریم و باید برنامه‌های راهبردی خوبی را در حوزه‌های مختلف داشته باشیم، یادآور شد: تلاش شده هیئت‌ها و شهروندان بتوانند از این فضا در جهت برگزاری آئین عزاداری توأمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بزرگداشت ایام سوگواری استفاده کنند.

میرهادی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و برگزاری مراسم‌های عزاداری برای ایام محرم و صفر، وضعیت و شرایط کاملاً مشخص‌شده و با برگزاری جلساتی در سطح استان و شهرداری، مبنای کار بر این شد که محور کار بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی باشد.

وی با تأکید بر اینکه یک سری مباحث در برگزاری مراسم‌ها بر اساس پروتکل‌های بهداشتی دنبال شد که برگزاری عزاداری در فضاهای باز و استفاده از فضای مدارس در پیرامون حسینیه‌ها و هیئت‌ها از آن جمله است، گفت: فضاهایی در پیرامون مساجد و حسینیه‌ها، پیش‌بینی و آماده‌سازی شد و در جهت به کمک به هیئت‌ها، تلاش‌هایی صورت گرفت.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: در بخش دیگری از فعالیت‌ها، ۳۰ بوستان از طرف شهرداری معرفی شد تا هیئت‌ها به برگزاری برنامه بپردازند و مراسم‌ها را در فضای مسقف برگزار نکنند، البته رعایت کامل بهداشت و توجه به ظرفیت یک‌چهارم در مساجد و حسینه‌ها نیز مورد توجه قرار گرفت و تیم‌های نظارتی از سوی بهداشت و سازمان تبلیغات اسلامی بازدید‌ها و تذکراتی داشتند.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه سیاه‌پوشی شهر ابراز کرد: برنامه سیاه‌پوشانی در مناطق هشت‌گانه به‌صورت ویژه‌ای برگزار شد و دراین‌باره ۱۵۲ هزار متر پارچه‌های ریسه‌ای و ۷۹۰۰ متر پرچم‌های آویز در بلوار و میادین نصب‌شده است که نسبت به سال قبل طبق تأکید شهردار آذین‌بندی به‌طور ویژه انجام شد.

میرهادی مجموع پارچه ریسه‌ای‌های نصب‌شده را نسبت به سال گذشته با ۱۷ درصد افزایش دانست و افزود: یک هزار و ۵۴۰ متر پرچم بلند در سطح شهر به اهتزاز در آمده است.

وی با بیان اینکه آئین سیاه پوشان در گلزار شهدا با حضور مسئولان استانی و شهری، بزرگان و خانواده شهیدان برگزار شد که کار متفاوتی بود، اظهار داشت: همزمان در مناطق ۸ گانه آماده‌سازی سطح شهر، نظافت و ضدعفونی ورودی هیئت‌ها و محوطه‌ها به‌طور ویژه در دستور کار قرار دادیم و در حال حاضر۲۵۰۰ نیروی خدمات شهری قم مرتبط با اقدامات بهداشتی در محرم در سطح شهر فعال‌اند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد:۱۷۰ دستگاه ماشین‌آلات خدمات شهری در این ایام فعال است؛ همچنین ۱۲۰ سازه بزرگ تبلیغاتی و عرشه‌های پل در سطح شهر جهت تعظیم حسینی در ایام محرم  اختصاص‌یافته است.

وی از اجرای طرح هر خانه هر حسینیه در سطح شهر خبر داد و گفت: شهروندان از ابتدای ایام عزاداری می‌توانند با سامانه ۱۳۷ شهرداری قم تماس گرفته و درخواست خود را نسبت به برگزاری یک روضه خانگی ثبت کنند و با هماهنگی‌های انجام‌شده مبلغان خانم و آقا برای سخنرانی به منازل شهروندان مراجعه می‌کنند.

میرهادی با اشاره به اجرای نمایشگاه نگار گذر برای به نمایش گذاشتن عمومی تصاویر ارسالی شهروندان در ایام ماه محرم خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا، برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی در سطح شهر ممنوع است؛ همچنین دسته روی هیئت‌های مذهبی به سمت حرم مطهر نیز در این ایام ممنوع است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]