[ad_1] آموزش مشاغل خانگی بهترین راهبرد تولید در دوران کرونا است به گزارش شهرکریمه محمد حیدری امروز در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد اظهار داشت: در ایام شیوع کرونا، بسیاری از تولیدکنندگان و کارآفرینان به‌شدت دچار زیان‌های مالی شدند تا جایی که توان تأمین حقوق […]

[ad_1]

آموزش مشاغل خانگی بهترین راهبرد تولید در دوران کرونا است

آموزش مشاغل خانگی بهترین راهبرد تولید در دوران کرونا است

به گزارش شهرکریمه محمد حیدری امروز در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد اظهار داشت: در ایام شیوع کرونا، بسیاری از تولیدکنندگان و کارآفرینان به‌شدت دچار زیان‌های مالی شدند تا جایی که توان تأمین حقوق نیروهای خود را نداشتند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم افزود: برای رسته‌های آسیب‌دیده تسهیلاتی در نظر گرفته ‌شده تا از طریق سامانه بتوانند در جبران زیان‌های مالی و پرداخت حقوق در اخذ وام ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: حمایت از رسته‌های صنفی و تولیدی آسیب‌دیده در جهت حفظ اشتغال و ظرفیت‌های تولید و خدمات، امری ضروری است، اما وقتی کارفرما و یا تولیدکننده‌ای به دلیل برخی از مشکلات امکان استفاده از تسهیلات را ندارد، قادر به حفظ ظرفیت‌ها و نیروهای خود نیست.

حیدری بیان کرد: مشکلات و موانع استفاده از تسهیلات در رابطه با آسیب‌های تولید باید به‌خوبی احصاء شود و اگر در روند بروکراسی‌های بانکی و سخت‌گیری‌های اداری موانعی وجود دارد برطرف شود تا این مشاغل بیشتر از این دچار آسیب نشوند.

وی در مورد برخی از مشکلات جهاد دانشگاهی نیز عنوان کرد: این نهاد آموزشی و تحقیقاتی نیز در طول ۵ ماه گذشته بسیاری از فعالیت‌های درآمدزایی به‌ویژه در حوزه بهداشت و آموزش را تعطیل کرد، در حالی‌ که در حدود ۱۲۰ جهادگر در مجموعه مشغول به فعالیت هستند که حقوق دریافت می‌کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم افزود: خسارات کرونا در بسیاری از مراکز آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی بسیار سنگین بود و ما نیز علی‌رغم این مشکلات مالی، حقوق و مزایای نیروها را پرداخت کردیم و مانع از تعدیل نیرو شدیم.

وی اظهار داشت: با توجه به مشکلات پیش آمده، وضعیت این مراکز آموزشی و پژوهشی و خدماتی در جهت دریافت تسهیلات، مبهم است و از طرفی سامانه طراحی ‌شده برای پرداخت این نوع تسهیلات پاسخگو نیست، در این ‌باره درخواستی در جهت استفاده از برخی از معافیت‌ها و دریافت تسهیلات در جهت حفظ توان داشته‌ایم.

حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات مالی از منابع دیگری در ادامه مسیر استفاده می‌کنیم و نگران از دست دادن توان فعلی هستیم، هر چند طرح‌ها و ایده‌های فراوانی در جهت اشتغال و تولید داریم که با حمایت‌های لازم می‌توانیم فرصت‌های خوبی را در آموزش و مهارت در توسعه اشتغال ایجاد کنیم.

وی گفت: جهاد دانشگاهی کشور در سال قبل قراردادی سه‌ جانبه با وزارت کشور و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و همچنین قرارداد سه‌جانبه دیگری با وزارت کار و تعاون در مورد آموزش زنان بی‌سرپرست و مشاغل خانگی بست و در این ‌باره موفقیت‌های خوبی به‌دست آمد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم تصریح کرد: جهاد دانشگاهی قم نیز سهمیه‌ای از این رقم در جهت آموزش و معرفی برای دریافت تسهیلات داشت که در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا، این بخش نیز متوقف‌ شده است.

وی بیان کرد: آموزش مشاغل خانگی به‌ویژه برای زنان بی‌سرپرست، بهترین راهبرد تولید در دوران کرونا است و در سال جهش تولید می‌توان چنین بستری را تقویت کرد.

حیدری عنوان کرد: توانمندی‌های زیادی در حوزه اشتغال خانگی در قم وجود دارد و جهاد دانشگاهی در این ‌باره اقدامات گسترده‌ای به سرانجام رسانده است، تعداد زیادی از زنان با آموزش مهارت‌های لازم توانسته‌اند شغلی فرابگیرند و به بازار وصل شوند و محصولاتشان را عرضه کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]