[ad_1] آیت‌الله بطحایی: امام خمینی(ره) به ارتباط سیاست و دیانت حیات تازه بخشید به گزارش شهرکریمه آیت‌الله سید هاشم بطحایی با بیان ویژگی‌های امام خمینی(ره) اظهار داشت: علمیت بالا، نداشتن هوای نفس و ساده زیستی ازجمله ویژگی‌های مهم امام راحل در دوران زندگی‌شان بوده است. عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی ساده زیستی […]

[ad_1]

آیت‌الله بطحایی: امام خمینی(ره) به ارتباط سیاست و دیانت حیات تازه بخشید

آیت‌الله بطحایی: امام خمینی(ره) به ارتباط سیاست و دیانت حیات تازه بخشید

به گزارش شهرکریمه آیت‌الله سید هاشم بطحایی با بیان ویژگی‌های امام خمینی(ره) اظهار داشت: علمیت بالا، نداشتن هوای نفس و ساده زیستی ازجمله ویژگی‌های مهم امام راحل در دوران زندگی‌شان بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی ساده زیستی امام راحل گفت: بعد از انقلاب تصور می‌رفت که ایشان رهبر انقلاب شده و در کاخ زندگی خواهد کرد، برخلاف چنین تصوری در جماران در منزل بسیار ساده‌ای که برای خودشان هم نبود زندگی کردند.

وی بیان کرد: در زندگی امام خمینی(ره) هیچ‌گاه آثار تجمل دیده نشد و باید گفت دقیقاً سیره پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) را به کاربست و یکی از دلایل موفقیت ایشان این بوده که در قالب سیره رسول اکرم(ص) زندگی می‌کردند.

آیت‌الله بطحایی ابراز کرد: قبل از پیروزی انقلاب و در دوران پهلوی دیانت از سیاست دو خط جدای از هم تلقی می‌شد اما یکی از ابتکارات امام راحل بعد از ولایت ائمه اطهار(ع) این بوده که دیانت از سیاست را جدا ندانست.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه دیانت در مملکت‌داری رضاشاه نقشی نداشت، ادامه داد: شاهان پهلوی دین را در زاویه زندگی قرار داده و جدایی دین از سیاست را جولانگاه خود قرار داده بودند. رضاشاه به تبعیت از آمریکا، اسرائیل و انگلیس حتی رسماً اعلام کرد مذهب در سیاست من نقشی ندارد.

وی به بیان دیدگاه حضرت امام(ره) درباره نقش دیانت و سیاست در زندگی انسان پرداخت و گفت: امام راحل گفتند دیانت بی‌سیاست یعنی جسم بدون روح، امام خمینی(ره) سیاست دین را به خودش برگرداند به این معنا که باید امور نظامی، ‌اجرایی، قضایی و… در قالب دیانت و کتاب و سنت اجرا شود به‌عبارت‌دیگر سیاستی که تزویر در آن نباشد و کلاه بر سر گذاشتن و اذیت دیگران نباشد دیانت است.

آیت‌الله بطحایی با تأکید بر اینکه امام راحل به مسئله ارتباط سیاست و دیانت حیات تازه بخشید، افزود: دست‌اندرکاران فعلی نظام از قوای سه‌گانه گرفته تا سایرین وظیفه‌دارند که همچون امام راحل که با توان روحی و ساده زیستی خود انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و رهبری کرد، ساده زیستی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ملت‌ها پیامبران و حتی ائمه اطهار(ع) را رها کردند و کار به‌جایی رسید که امام عصر(عج) در غیبت به سر برد، اما در ایران اسلامی مردم نسبت به امام راحل این‌گونه نبوده و وفاداری خود را به کسی که معصوم نبوده ونیست و نایب امام (ع) هست را به اثبات رساندند.

آیت‌الله بطحایی در پایان تأکید کرد: اگر امام راحل نبود انقلاب ایران به نتیجه نمی‌رسید و سکولار و لائیک دوباره انقلاب ایران را به دوران قبل از آن برمی‌گرداندند درنتیجه باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا این انقلاب به دست صاحب اصلی آن برسد، اگر خون شهدا ضایع شود پاسخگوی آن خود مسئولان هستند.

انتهای پیام/ ۱۱۳

[ad_2]