[ad_1] حفظ کرامت و عزت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ضروری است به گزارش شهرکریمه آیت الله علیرضا اعرافی ظهر چهارشنبه در دیدار مدیرکل امداد امام خمینی (ره) استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، فعال بودن در زمینه شناسایی، آسیب شناسی و رعایت عدالت در حمایت از مددجویان را مقوله‌های مهم […]

[ad_1]

حفظ کرامت و عزت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ضروری است

حفظ کرامت و عزت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ضروری است

به گزارش شهرکریمه آیت الله علیرضا اعرافی ظهر چهارشنبه در دیدار مدیرکل امداد امام خمینی (ره) استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، فعال بودن در زمینه شناسایی، آسیب شناسی و رعایت عدالت در حمایت از مددجویان را مقوله‌های مهم و جدی دانست و افزود: کمیته امداد در زمینه حمایت از مددجویان قدم‌های خوبی برداشته شده است.

وی با اشاره به نقش ستادی کمیته امداد و هماهنگ سازی همه نهادها با این ارگان در جهت رفع محرومیت و فقر افزود: اقدامات مردم و خیرین قم در حمایت از نیازمندان شایسته تقدیر است.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به ضرورت تقویت اعتماد عمومی به کمیته امداد، تصریح کرد: حفظ کرامت و عزت مددجویان و تقویت حس عزتمندی آنها امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بحث‌های پژوهشی و نظریه پردازی پیرامون مددکاری اسلامی را امری ضروری دانست و افزود: کمیته امداد قم باید یک برش پنج ساله برای خود تدوین کند تا در آینده در سطح کلان و کشور نیز اجرایی شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه حوزه علمیه آمادگی همکاری لازم را با کمیته امداد دارد، تصریح کرد: حفظ و گسترش شبکه مردمی خیرین امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم انسجام شبکه مردمی خیرین، افزود: داشتن یک رویکرد کلان به مسئله فقر امری مهم است که اگرچه وظیفه اصلی دولت است اما کمیته امداد می‌تواند در این عرصه پرچمدار باشد و نقش مؤثری ایفا کند.

امام جمعه قم بیان کرد: تعامل کمیته امداد با سایر دستگاه‌ها و نهادهای استان امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: پس لرزه‌های حادثه کرونا باید در برنامه سال آینده گنجانده شود و برای آن برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام / ۱۳۷

[ad_2]