×
×

شهرکریمه – آیت الله مشکینی و خادمان نماز جمعه قم تجلیل می شوند

  • کد نوشته: 19920
  • [ad_1] آیت الله مشکینی و خادمان نماز جمعه قم تجلیل می شوند به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام محمدباقر ولدان امروز ۳۰ تیرماه در جمع خبرنگاران در مصلای قدس قم با ذکر این مطلب که افتخار نماز جمعه قم است که دو تن از مراجع عظام تقلید در این عرصه حضور داشته اند گفت: بزرگانی از […]

    شهرکریمه – آیت الله مشکینی و خادمان نماز جمعه قم تجلیل می شوند
  • [ad_1]

    آیت الله مشکینی و خادمان نماز جمعه قم تجلیل می شوند

    آیت الله مشکینی و خادمان نماز جمعه قم تجلیل می شوند

    به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام محمدباقر ولدان امروز ۳۰ تیرماه در جمع خبرنگاران در مصلای قدس قم با ذکر این مطلب که افتخار نماز جمعه قم است که دو تن از مراجع عظام تقلید در این عرصه حضور داشته اند گفت: بزرگانی از جمله آیات عظام اراکی، جوادی آملی و آیات مشکینی، استادی، امینی، حسینی بوشهری و اعرافی، سعیدی و… از افتخارات نماز جمعه قم هستند.

    وی در ادامه با اشاره به اهمیت نماز جمعه قم بیان کرد: وجود حوزه های علمیه و مراجع عظام حرم کریمه اهل بیت(ع) این نماز جمعه را در بین ۹۰۰ نماز جمعه کشور به نماز جمعه ای ممتاز مبدل کرده است.

    رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قم در ادامه به برنامه‎های چهلمین سالگرد نماز جمعه در قم اشاره کرد و گفت: یکی از بخش‎های این برنامه‎ها، بخش تجلیل‎ها است؛ در نماز جمعه امسال از مقام شامخ آیت الله مشکینی تجلیل خواهد شد و تجلیل از خادمین و پیشکسوتان نماز جمعه را نیز خواهیم داشت.

    حجت الاسلام  ولدان با ذکر این مطلب که بعد از پایش چهار دهه گذشته، دیدار با مراجع عظام در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: انعکاس تلاش‎های چهار دهه گذشته در نماز جمعه ها، تفسیر خطبه های سبز آیت‎الله مشکینی، هم افزایی بین دستگاه‎ها و نهادها و تجلیل از خدمات آنها، فضاسازی شهری و تبلیغات در سطح شهر، پیگیری افزایش سطح تعاملات برای خدمات بیشتر و سرکشی به خانواده های شهدا خصوصا بیت مکرم آیت الله مشکینی را در چهلمین سالگرد نماز جمعه خواهیم داشت.

    وی با اشاره به اقامه نماز آیات عظام اراکی و جوادی آملی در نماز جمعه بیان کرد: یکی از افتخارات ما این است که مرجعیت سردمدار نماز جمعه قم است، رهبر انقلاب توصیف نماز جمعه و تجویزهایی که برای آن داشته اند بی‎نظیر بوده و ما آمادگی داریم برنامه‎های خود را در این راستا ابلاغ کنیم.

    حجت الاسلام  ولدان یادآور شد: ستاد چهلمین سالگرد نماز جمعه در استان راه اندازی شده و در راستای برگزاری نماز جمعه متفاوت در چهارم مرداد تلاش خواهد کرد.

    وی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در این مراسم گفت: عده‎ای بیان می‎کنند که چرا مانتویی ها وارد نماز جمعه می‎شوند، این از افتخارات ماست که مانتویی ها نیز جذب نماز جمعه می‎شوند؛ البته در ابتدای درب ورودی به این زنان مانتویی چادری برای حضور در مراسم داده می‎شود.

    رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قم با ذکر این مطلب که دل خوشی از نرده‎های نماز جمعه نداریم عنوان کرد: امیدواریم به زودی زمینه برچیده شدن این نردها نیز فراهم شود.

    وی بیان کرد: نماز جمعه قم مدت ۹ سال از مصلی به حرم رفت ولی در سال ۹۵ با اهتمام همه بزرگان استان بازگشایشی شد و این بازگشایی برگی دیگر و بسیار زرین را در تاریخ نماز جمعه قم باز کرد.

    حجت الاسلام  ولدان با ذکر این مطلب که پس از مقام سازی سازه مصلی این جایگاه به یک جایگاه ارزشمند پدافند غیرعامل برای حفاظت از جان هزاران نفر از مردم مبدل شده است گفت: پذیرایی از ۱۲۰ هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی اربعین و مبدل شدن به یک مجموعه فرهنگی و ورزشی و خدماتی از جمله تحولات بزرگ این مصلی در سالهای اخیر بوده است.

    وی افزود: امروز نماز جمعه چهره متفاوتی نسبت به گذشته پیدا کرده و در طول هفته ۲۰ برنامه متنوع و در نماز جمعه نیز ۳۰ برنامه متنوع در این مکان برگزار می‎شود؛ با توجه به اهمیت حضور بانوان در این مراسم و نوزادان و کودکان، مهد کودکی با ظرفیت ۱۲۰ نفر در خدمت خانواده‎هااست؛ در ابتدای نماز جمعه نیز کالسکه در اختیار نمازگزاران قرار می‎گیرد.

    حجت الاسلام  ولدان اظهارکرد: حدود۱۵۰ خادم‎یار در مصلی فعالیت دارند و به شکل رایگان به خدمت‎رسانی مشغول هستند؛ حضور مشاورین خانوادگی، تحصیلی، آموزشی و حقوقی در مصلی از دیگر امکانات مصلی هستند.

    وی با ذکر این مطلب که امروز طرح رقابت در خدمت را برای پیوند بین مردم و مسئولین در مصلی راه اندازی کرده‎ایم، گفت: در این زمینه میز خدمت مسئولان به ارائه خدمات به مردم می پردازند.

    رئیس ستاد نماز جمعه استان قم با اشاره به حضور زندانیان استان قم یادآورشد: با توجه به رایزنی با اداره کل زندان‎ها  زندانیان به عنوان مهمان در نماز جمعه شرکت می‎کنند، صنایع دستی آنان به فروش می‎رسد و برخی از آنان عبرت‎های خود را به مردم بازگو می‎کنند.

    حجت الاسلام  ولدان از ایجاد بازارچه آدینه در مصلی در روزهای جمعه خبرداد و افزود: در این بازارچه۸۰ خانوار با فروش محصولات خود ارتزاق می‎کنند؛ در این زمینه روزی ایرانی بودن اجناس تاکید کرده‎ایم و در موقع نماز این بازارچه باید تعطیل باشد.

    انتهای پیام / ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.